مدیرکل کمیته امداد استان یزد، از بهره‌مندی ۵۰۰۰ دانش‌آموز و دانشجو از خدمات کمیته امداد استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمد شجاعان، مدیرکل کمیته امداد استان یزد گفت: خدمات فرهنگی و حمایتی این نهاد به چهار هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز و ۵۰۰ دانشجو ارائه می‌شوند.

او افزود: رویکرد کمیته امداد ارتباط و تعامل با دانشگاه‌ها، اساتید و هیئت‌علمی دانشگاه‌ها و استفاده از این ظرفیت برای خدمت به جامعه هدف تحت حمایت است.

محمد شجاعان بیان کرد: بیش از ۲۲ هزار خانوار نیازمند با جمعیت ۴۸ هزار نفر از خدمات حمایتی این نهاد استفاده می‌کنند، این در حالی است که ۹۵۰۰ خانوار دارای سرپرست زن هستند.

شجاعان اظهار داشت: از جمله اقدامات نهاد کمیته امداد برای اشتغال بهره‌گیری از مشاوران اشتغال برای ایجاد انگیزه و روحیه کسب وکار در مددجویان به ویژه زنان سرپرست خانوار و کاهش اتکای آنان به کمیته امداد، تعامل با مراکز نیکوکاری در خصوص شناسایی افراد نیازمند مستعد اشتغال است.

این مسئول ادامه داد: همچنین کمیته امداد به منظور توانمند سازی مددجویان نیاز مسکن آنان را شناسایی و برای رفع آن از ظرفیت اعتبارات دولتی، خیران، مراکز نیکوکاری و گروه‌های جهادی و همچنین پرداخت وام ودیعه مسکن به خانواده‌های اجاره‌نشین برای کاهش میزان اجاره ماهیانه و ایجاد پشتوانه مالی برای ساخت یا خرید مسکن بهره می‌گیرد.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.