شیرکانی گفت: صنایع دستی صنعت مادر کشور است که می‌تواند مشکل بیکاری جوانان کشور را حل کند.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی شیرکانی مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در مراسم انعقاد تفاهمنامه همکاری با معاونت صنایع و هنر‌های دستی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اظهار کرد: صنایع دستی نقش بسیار مهمی در اقتصاد کشور و به ویژه اقتصاد بخش روستایی دارد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تصریح کرد: به دلیل شرایط اقلیمی و فرهنگی، آداب و رسوم و علاقه ذاتی ایرانیان به هنر و صنایع دستی در نگاه به جغرافیای کشور هر منطقه از کشور هنر‌های دستی ویژه خود را دارد. این تفاوت حتی در صنعت دستی ثابت مانند فرش نیز در تنوع رنگ، طرح و بافت قابل مشاهده است.

شیرکانی تصریح کرد: از طرف دیگر به دلیل در دسترس بودن مواد اولیه صنایع دستی، سرمایه کم و ارزش افزوده پایین نیاز است که دولت از این صنعت حمایت ویژه‌ای داشته باشد.

وی با بیان اینکه طرح پوشش بیمه‌ای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار خانوار روستایی و عشایری انجام شده است، گفت: مقرر شده است تا به وسیله این طرح بتوان حمایت‌های دولت را در دوران کرونا و تاثیرات منفی اقتصادی آن که با از دست دادن بسیاری از بازار‌ها نمایان شده است بهبود بخشید و امیدواریم تا این طرح نقطه اتصالی بین کار و بازار باشد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: به دلیل فشار‌های اقتصادی حاکم بر جامعه شاید بیمه و صنایع دستی از اولویت‌های زندگی مردم خارج شده باشد.

شیرکانی با بیان اینکه صنایع دستی صنعت مادر کشور است که می‌تواند مشکل بیکاری جوانان کشور را حل کند، بیان کرد: این طرح با حمایت دولت، سازمان برنامه و بودجه و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم انجام و اعتبارات آن تامین شده است و امیدواریم تا برای تمام روستاییان و عشایر کشور به ویژه شاغلین در صنایع دستی سبب خیر شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار