رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان جهرم، گفت: در صورت ادامه این روند و نبود تغییر در وضعیت شهر به لحاظ کاهش شیوع بیماری کرونا و آمار مبتلایان، مجبور به تعطیلی شهر و بازگشت محدودیت‌ها هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد رحمانیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان جهرم، بیان کرد: روند صعودی تعداد بیماران بستری در بیمارستان پیمانیه جهرم  بسیار نگران کننده است.

او، تصریح کرد: تعداد تخت‌های در نظر گرفته شده برای بیماران کرونایی ۱۰۰ تخت است که در حال حاضر ۶۵ بیمار کرونایی در این بخش بستری هستند.

رحمانیان، با توجه به بستری شدن ۳۲ بیمار در یک شب در بخش کرونای پیمانیه و افزایش  آمار بیماران بستری، ادامه داد: این نگرانی وجود دارد که در روزهای آینده به سرعت تمام تخت‌های بستری حتی بخش‌های غیر کرونایی تکمیل شود و این در حالی است که تعداد بیماران بدحال بستری در آی سی یو هم در حال افزایش است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان جهرم، با اشاره به اینکه میزان نمونه‌های مثبت به عدد ۸۰ رسیده، افزود: برای ۴۰۰ بیمار نمونه ارسال شده که این آمار بسیار بالا و نگران کننده است و اکثر بیماران با علائم بیماری مراجعه می کنند.

او، اضافه کرد: بر اساس گزارش‌های دریافتی از افراد مبتلا به کرونا در جهرم،  بیشتر افراد به دلیل  استفاده نکردن از ماسک و حضور در دورهمی های خانوادگی و میهمانی‌ها، مبتلا به این بیماری شدند.

رحمانیان، اظهار کرد: ۵۰ در صد مردم جهرم شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، و همان طور که بارها گفته شده این بیماری دارو و درمان اختصاصی ندارد و تنها راه کنترل آن رعایت اصول بهداشتی و دوری از تجمعات است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان جهرم، تاکید کرد: در حال حاضر وضعیت جهرم از لحاظ گسترش و شیوع بیماری بسیار بحرانی است و باید از حضور در دورهمی ها و مراسم‌ها  خودداری کنیم.

او، گفت: نگران سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای هستیم  که باید بگوییم ادامه این روند باعث افزایش تعداد فوتی‌ها می شود.

انتهای پیام/ت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار