جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در ۱۰۳ سالگرد بیانیه ننگین بالفور تاکید کرد حق فلسطینیان ثابت است در حالی که گردباد‌های عادی‌سازی رو به زوال و نابودی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المنار، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز (دوشنبه) در بیانیه‌ای به مناسبت گذشته ۱۰۳ سال از اعلام بیانیه ننگین و منفور بالفور از سوی انگلیس و آغاز اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی، تاکید کرد که حق ملت فلسطین در حفظ سرزمین خود کاملا ثابت است.

این جنبش تاکید کرد: گردباد‌های عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و توطئه‌های از این بردن فلسطین و فلسطینینان رو به زوال و نابودی است.

حماس در این بیانیه اعلام کرد که آمریکا در اقدامات اخیر خود دقیقا شبیه همپیمان خود یعنی انگلیس رفتار کرده است و تلاش دارد بیانیه بالفور را با نامگذاری‌هایی جدید کپی برداری کند.

این جنبش تصریح کرد که خطر توطئه و ننگینی طرح «معامله قرن» کمتر از بیانیه بالفور نیست.

گروهی از حامیان جنبش فتح نیز عصر دیروز (یک‌شنبه) در میدان غزه استان رفح تجمع و با در دست داشتن پلاکاردهایی مخالفت خود را با این بیانیه ننگین اعلام کردند.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در ۱۰۳ سالگرد اعلام بیانیه بالفور تاکید کرد که مردم فلسطین کشور خود را حفظ خواهند کرد و در آن باقی خواهند ماند و چون صاحب تمام فلسطین هستند هرگز در مقابل تلاش‌ها برای ریشه کن کردن، آوارگی، تقسیم، الحاق و سرقت کوتاه نخواهند آمد.

این جنبش تاکید کرد که انگلیس اشغالگران صهیونیست را در قلب منطقه جهان عرب کاشت تا نقش پلیس جنایتکار را بازی کند و تا به امروز به دنبال بیرون کردن فلسطینیان با کشتار، زندانی کردن، آوارگی و انجام تمامی جنایت‌ها با پوشش غربی و سکوت شرم‌انگیز عربی است.

نامه‌ای تاریخی است که در تاریخ ۲ نوامبر ۱۹۱۷ میلادی، توسط آرتور جیمز بالفور، وزیر خارجه وقت انگلیس، خطاب به والتر روتشیلد، سیاست‌مدار یهودی‌تبار و عضو مجلس عوام انگلیس نوشته شد و در آن از «موضع مثبت» دولت بریتانیا برای «ایجاد خانه ملی برای یهودیان در سرزمین فلسطین» خبر داد و این سرآغازی برای اشغالگری صهیونیست‌ها در فلسطین و جنایتگری علیه ملت فلسطین شد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار