شهردار ایذه گفت: زباله گرد‌ها در این شهرستان اقدام به آتش زدن زباله‌ها می‌کنند که دود ناشی از آن شهر را فرا می‌گیرد.

غلامحسین اسدی شهردار ایذه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: امروزه شاهد معظل زباله سوزی در شهرستان هستیم که از سوی زباله گرد‌ها انجام می‌شود و آنها اقدام به آتش زدن زباله‌ها می‌کنند.

او بیان داشت: زباله گرد‌ها در شهرستان به محل دفن پسماند رفته و به جستجو کاغذ، کارتن، مواد پلاستیکی و ... می‌پردازند تا از فروش آنها درآمد کسب کنند و پس از جستجو و اتمام کار خود، زباله‌ها را آتش می‌زنند.

اسدی زاده افزود: نیروی انتظامی، شهرداری و دستگاه‌های متولی بار‌ها با آنها برخورد کرده اند، اما زباله گرد‌ها همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند، از ۱۵ ماه قبل برای ایجاد یک سایت استاندار دفن پسماند در منطقه لاپن برنامه ریزی و دیوار‌های پیش ساخته را خریداری کردیم.

شهردار ایذه ادامه داد: موضوع ساخت جایگاه پسماند ایذه در جلسه شورای سلامت با حضور رئیس کل دادگستری مطرح شود که این امر با مخالفت مردم منطقه محقق نشد.

این مقام مسئول با بیان اینکه تعیین مکان دفن پسماند برعهده فرمانداری است و شهرداری نسبت به استاندارد سازی و دفع اصولی اقدام می‌کند، تصریح کرد: جانمایی یک مکان جدید برای پسماند شهرستان مستلزم مطالعات، ارزیابی و آمایش سرزمینی است و رسیدن به این امر در کوتاه مدت و چند روزه مقدور نیست.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
توروخدا به فریاد مردم این منطقه برسید