معاون عمرانی استاندار بوشهر گفت: با هر مدیری که در مبارزه با زمین خواری کوتاهی کند و واحد حقوقی آن دستگاه عملکرد مناسبی نداشته باشد، قانونی برخورد خواهیم کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مهرداد ستوده معاون امور عمرانی استاندار بوشهر در نشست کارگروه استانی مبارزه با ساخت و ساز‌های غیرمجاز که در فرمانداری دشتستان برگزار شد، بیان کرد: در قبال اراضی دولتی و منافع مردم تعهد داریم و باید با هم افزایی و اقدامات به موقع مانع از تعرض به این اراضی شویم.

او افزود: در تمام نقاط استان هر جا که عزم جدی برای مبارزه با زمین خواری بوده اقدامات خوبی انجام شده و نتایج مطلوبی گرفته ایم و موارد متعددی هم بوده که با وجود پیچیدگی و سختی کار، ولی با همکاری نهاد‌های امنیتی، انتظامی، اطلاعاتی و حوزه معاونت عمرانی استانداری به نتایج مطلوبی منجر شده است.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر، با بیان اینکه در موضوع زمین خواری، نقش شهرداران و دهیاران می‌تواند حیاتی باشد، ادامه داد: یکی از ملاک‌های ارزیابی سالانه و اختصاص اعتبار به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها عملکرد ایشان در مبارزه با زمین خواری و همکاری با شورای حفظ حقوق بیت المال و کارگروه استانی مبارزه با ساخت و ساز‌های غیر مجاز است.

ستوده عنوان کرد: با هر مدیری که در مبارزه با زمین خواری کوتاهی کند و واحد حقوقی آن دستگاه عملکرد مناسبی نداشته باشد، قانونی برخورد  خواهیم کرد.


بیشتر بخوانید


او گفت: تاکنون بیش از ۱۳۰ بنگاه املاک غیرمجاز در استان شناسایی شده‌اند و سازمان صنعت، معدن و تجارت موظف است ضمن برخورد با این بنگاه‌ها نسبت به مهروموم کردن آن‌ها اقدام کند.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر افزود: تمام بنگاه‌های املاکی که  اراضی دولتی را معامله کنند از سوی سازمان صمت و دادگستری استان بازخواست و در صورت اثبات جرم مهروموم می‌شوند.

ستوده ادامه داد: تمام دستگاه‌های اجرایی خدمت رسان هم از ارائه خدمت به ساخت و ساز‌های غیرمجاز منع شده‌اند.

او عنوان کرد: مقرر شده تمام دستگاه‌های متولی، گزارش‌های خود را برای مبارزه با زمین خواری ماهیانه ارائه کنند تا در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال تصمیم لازم برای برخورد با کسانی که چشم طمع به اراضی دولتی و مردمی دارند، گرفته شود.

در این جلسه مدیران کل راه و شهرسازی، امور اراضی، آب منطقه‌ای، شهردار برازجان، بعضی از اعضای شورای تامین شهرستان  دشتستان، اداره اطلاعات استان و فرماندار دشتستان نظر و برنامه‌های خود را ارائه دادند.

پیش از برگزاری این نشست اعضا جلسه از چند نقطه از شهر برازجان که مورد تعرض زمین خواران قرار گرفته بود، بازدید کردند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
عالی