شهردار دزفول گفت: تفاهم نامه همکاری اجرای طرح پایلوت "شهر مقاوم کشور" در این شهرستان امضا شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمدعلی دوائی فر شهردار دزفول با اشاره به برگزاری نشست به صورت ویدئو کنفرانس با سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: تفاهم نامه همکاری برای اجرای طرح "پایلوت شهر مقاوم" از سوی شهرداری این شهرستان امضا شد.

او به مقاومت و پایداری مردم شهرستان دزفول در دوران ۸ سال دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: در آن دوران سخت نه تنها شلیک موشک، راکت و توپ در روحیه مردم این شهرستان تزلزلی ایجاد نکرد، بلکه آن‌ها توانستند با صبر، بردباری و شجاعت نام پایتخت "مقاومت و پایداری" را به خود اختصاص دهند.

دوائی فر با بیان اینکه شهرداری دزفول با برنامه ریزی و تلاش مضاعف خود توانست طرح جامع پدافند غیر عامل شهری را به نتیجه برساند و وارد مرحله اجرایی آن نیز شود، اظهار داشت: همچنین می‌توان پروژه‌های پدافند غیر عامل را به موضوعات گردشگری نیز بسط داد که این امر علاوه بر توسعه گردشگری می‌تواند کمک شایان توجهی به لحاظ اقتصادی داشته باشد.

شهردار دزفول بیان کرد: در این شهر قنات‌ها و شوادان‌هایی وجود داشت که در زمان جنگ به عنوان پناهگاه برای مردم استفاده میشد؛ شهرداری این شهرستان طی چند سال اخیر توانسته علاوه بر احیای بسیاری از آن‌ها و ایجاد یک ظرفیت پناهگاهی، بستر مناسبی را نیز برای جذب گردشگر در این مکان‌ها فراهم کند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.