مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد گفت:امسال ۸ طرح شبکه جمع آوری آب‌های سطحی در شهر اجرا شده است که این موضوع کاهش قابل توجه مشکل آب گرفتگی معابر را در پی خواهد داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، امیر سیاوش حجازی مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد گفت: یکی از چالش‌ها ، موضوع روان‌آب‌های سطحی ناشی از بارش نزولات جوی است که به‌دلیل افزایش سطوح غیرقابل نفوذ یا با نـفوذپذیری کم در شهر‌ها با سرعت بالا و حجم زیاد، سبب آب‌گرفتگی معابر، روان‌شدن سیلاب و بروز خـطرات جبران‌ناپذیر در شهر‌ها می‌شوند.

او افزود: با توجه به این موضوع بحث دفع آب‌های سطحی با هدف ایمن‌سازی مناطق مسکونی از خطر وقوع سیلاب و درنهایت رفع خسارت‌های احتمالی از مناطق شهری یکی از سیاست‌های مدیریت شهری است.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد ادامه داد: برهمین اساس با تعریف ۸ طرح در حوزه جمع آوری آب‌های سطحی در سازمان عمران تا ابتدای آذر ۹۹ این مشکل تاحد زیادی در شهر برطرف خواهد شد. 

حجازی بیان کرد: طرح های  جمع آوری آب‌های سطحی با ۴۰ میلیارد تومان اعتبار در دستور کار قرار گرفته است،  از مجموع این طرح ها تا کنون ۶ طرح اجرا شده و دو پروژه در حال اجرا است.

او تصریح کرد: یکی از این طرح ها رمپ پنجِ پل قائم (عج) است که اکنون از ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار بوده است  و اوایل آذر به اتمام خواهد رسید.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد به اجرای کانال جمع آوری آب‌های سطحی واقع در انتهای شهرک مهرگان اشاره و تاکید کرد: این پروژه نیز تا پایان آبان ماه آماده بهره برداری خواهد بود.

حجازی اظهار کرد: عملیات اجرایی کانال جمع آوری آب‌های سطحی مهرگان با ۷ لاین فرعی و یک لاین اصلی به طول ۳.۵ کیلومتر واقع در ابتدای بلوار کشمیری به همت سازمان عمران شهرداری مشهد در حال اجرا است که این پروژه اکنون از ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.


 
انتهای پیام//ا.د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.