گوشت قرمز زیاد، اما گران! / نرخ گوشت گوساله ۹۰ هزار تومان اعلام شد

گرانی گوشت قرمز دوباره قشرهای مختلف مردمی را گرفتار این معضل کرده، مشکلی که حل شدنیست و تنها در این بین دلالان هستند که منجر به ایجاد تنش در بازار می‌شوند.

گوشت قرمز چرخ کردهبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، طی هفته‌های اخیر قیمت گوشت گوسفندی و گوساله به بهانه‌های مختلف با نوساناتی رو به رو شد که بسیاری از خریداران را در امر خرید سر درگم کرد.

این در حالی است که مسئولان گپ تولید تا مصرف را سودجویی عوامل واسطه و دلال می‌دانند و خرید مستقیم گوشت را راهکار اصلی حذف واسطه و ایجاد تعادل قیمت گوشت در بازار مطرح می‌کنند.

بررسی‌ها از سطح بازار نشان می‌دهد که هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۱۳۰ تا ۱۵۰ هزار تومان، شقه گوساله ۱۱۰ تا ۱۲۰ هزار تومان، سردست گوساله ۱۳۰ تا ۱۴۰ هزار تومان و سردست گوسفندی ۱۵۰ تا ۱۷۰ هزار تومان است که با قیمت واقعی اختلاف معناداری دارد.

علی رغم اذعان مسئولان مبنی بر کاهش قیمت گوشت و انباشت دام در واحد‌های دامداری، اما گوشت همچنان با نرخ‌های نامتعارفی در بازار عرضه می‌شود که انتظار می‌رود دستگاه‌های ذی ربط با اعمال نظارت بیشتر بر سطح بازار، سودجویی عوامل واسطه را کاهش دهند.

حال به سراغ مسئولان ذی ربط می‌رویم تا از آخرین جزئیات علت گرانی گوشت در سطح بازار و نرخ واقعی قیمت‌ها با خبر شویم:

گرانی اینبار گوشت قرمز به گردن کیست؟

سعید سلطانی سروستانی مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی از اختلاف ۵۰ تا ۵۵ درصدی قیمت گوشت از دامداری تا بازار خبر داد و گفت: با توجه به حلقه‌های متعدد واسطه و دلال، قیمت گوشت در سطح بازار بسیار بالاست که این گرانی ارتباطی به دامدار ندارد.

وی قیمت هر کیلو گوساله زنده را ۳۶ تا ۳۷ هزار تومان و دام سبک ۴۳ تا ۴۵ هزار تومان اعلام کرد و افزود: براین اساس حداکثر هر کیلو گوشت گوساله با نرخ ۹۰ هزار تومان و گوشت گوسفند ۱۰۵ هزار تومان باید به دست مصرف کننده برسد.

سلطانی با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه وجود ندارد، بیان کرد: با توجه به انباشت دام در واحد‌های دامداری و زایش روزانه دام کمبودی در عرضه نداریم، از این رو با توزیع مستقیم و حذف عوامل واسطه اختلاف قیمت گوشت از دامداری تا بازار به حداقل می‌رسد.

قیمت هر کیلو دام زنده ۴۵ هزار تومان

منصور پوریان رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه مشکلی در عرضه دام وجود ندارد، اظهار کرد: با توجه به فراوانی عرضه، قیمت دام در بخش گوساله و گوسفند نسبت به هفته‌های اخیر کاهش داشته است به طوریکه هم اکنون هر کیلو گوساله با نرخ ۳۸ تا ۴۰ هزار تومان و گوسفند ۴۴ تا ۴۵ هزار تومان معامله می‌شود.

وی افزود: با توجه به آنکه برخی مراکز تصمیم گیر اطلاعات ناقصی نسبت به صنعت دامپروری دارند، تصور می‌کنند که با کمبود دام مواجه هستیم، درحالیکه دام به وفور وجود دارد و دامداری‌ها نسبت به گذشته فعال‌تر شدند و تنها برخی محدودیت‌ها طی هفته‌های اخیر منجر به کاهش عرضه دام شده است.

پوریان با اشاره به اینکه کاهش عرضه دام ارتباطی به جمعیت دام ندارد، بیان کرد: برخی افراد بدون توجه به پتانسیل، جمعیت دامی و شرایط اقتصادی دامدار تصمیماتی را برای قیمت نهایی گوشت اتخاذ می‌کنند که به هیچ عنوان این نرخ‌ها کارشناسی نیست.

این مقام مسئول با بیان اینکه میزان مصرف ارتباط مستقیمی با بازار تولید دارد، گفت: میزان حجم خرید و مصرف برای تولید حائز اهمیت است، اما متاسفانه نرخ‌های موجود در بازار غیر منطقی است که ادامه این روند به سبب کاهش قدرت خرید خانوار منجر به ورشکستگی صنعت دامپروری می‌شود.

وی ادامه داد: علی رغم اظهارات مختلف مسئولان مبنی بر آنکه بازار تابع نظام عرضه و تقاضاست، اما این موضوع واقعیت ندارد چرا که در عمل تابع تصمیمات دولتی است. هر چند ممکن است به سبب شرایط جوی و ویروس کرونا با محدودیت‌هایی در عرضه روبرو شویم که بر قیمت اثر بگذارد.

وی با اشاره به اینکه واردات گوشت صرفه اقتصادی ندارد، بیان کرد: با توجه به افزایش تولید گوشت داخل، فراهم کردن شرایط برای واردات می‌تواند منجر به سرکوب صنعت دامپروری شود.

رئیس شورای تامین کنندگان دام با بیان اینکه با مشکل تامین نهاده‌های دامی روبرو هستیم، گفت: با توجه به مناسب بودن جمعیت دام، کمبود عرضه واقعیت ندارد و جای هیچ گونه نگرانی مبنی بر تامین نهاده وجود ندارد.

رئیس شورای تامین کنندگان دام با اشاره به اینکه افزایش قیمت گوشت کمکی به تولیدکننده نمی‌کند، بیان کرد: با توجه به افزایش قیمت گوشت داخل، هدف گذاری برای واردات شده است چرا که قیمت گوشت داخل در مقایسه با واردات به سبب نوسان نرخ ارز، پایین‌تر است، از این رو واردات صرفه اقتصادی ندارد.

وی ادامه داد: افزایش قیمت گوشت داخل کمکی به تولیدکننده نمی‌کند و در بلندمدت و میان مدت آسیب جدی به تولیدکننده وارد می‌کند، این در حالی است که برخی مسئولان گرانی را به کمبود دام ارتباط دادند تا بتوانند فضا را برای واردات گوشت فراهم کنند.
پوریان با بیان اینکه صنعت دامپروری حامی واقعی ندارد، گفت: برخی افراد به بهانه کمبود دام فضا را برای واردات گوشت فراهم کردند چرا که قیمت وارداتی کمتر از نرخ‌هایی است که در بازار وجود دارد.

قیمت واقعی هر کیلو گوشت گوساله ۹۰ هزار تومان است

احمد مقدسی رئیس انجمن صنفی گاوداران در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی با انتقاد از فاصله چشمگیر قیمت گوشت از دامداری تا بازار اظهار کرد: هم اکنون فاصله قیمت بین تولید تا مصرف بالاست که همین امر موجب نارضایتی دامدار و مصرف کننده شده است.

وی قیمت هر کیلو گوساله زنده را ۳۸ هزار تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به نرخ دام زنده، گوشت گوساله ۲ تا ۲.۵ برابر بالاتر باید عرضه شود که متاسفانه به علت سودجویی دلالان با نرخ‌های بالاتری عرضه می‌شود.

مقدسی قیمت واقعی هر کیلو گوشت گوساله را ۹۹ هزار تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که به علت سودجویی دلالان و عوامل واسطه، گوشت با قیمت‌های نامتعارفی در بازار عرضه می‌شود.

رئیس انجمن صنفی گاوداران ادامه داد: اگر ستاد تنظیم بازار به شرکت پشتیبانی امور دام اجازه خرید مستقیم گوشت با قیمت مناسب را بدهند، به سبب حذف واسطه‌ها گوشت با قیمن مناسبی در اختیار مصرف کننده می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه نیازی با واردات کره نداریم، بیان کرد: با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، قیمت هر کیلو گوشت وارداتی برای دولت ۱۳۰ هزار تومان می‌شود، درحالیکه ما اعلام‌کرده ایم که تامین ۱۰۰ درصد نیاز کشور از داخل وجود دارد.

اُفت خرید علت اصلی کاهش قیمت گوشت

علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی از کاهش ۲۰ هزار تومانی قیمت گوشت در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۱۱۰ تا ۱۱۵ هزار تومان به مغازه دار و ۱۲۵ تا ۱۳۰ هزار تومان به مصر‌ف‌کننده عرضه می‌شود.

وی کاهش تقاضا برای خرید گوشت را یکی از دلایل افت قیمت در بازار اعلام کرد و افزود: با توجه به کاهش قدرت خرید خانوار از پنجم ماه به بعد و ازدیاد عرضه در برابر تقاضا، قیمت گوشت روند نزولی به خود گرفته است.

ملکی افزایش عرضه دام را در تعادل قیمت بازار اثر گذار دانست و گفت: در بازار گوشت بحث عرضه و تقاضا بسیار مهم است.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به اینکه بازار گوشت قرمز مشکلی وجود ندارد، گفت: با پایان تعطیلات بازار پررونقی نخواهیم داشت و باید دید که در ابتدای ماه آینده چه اتفاقی رخ می‌دهد.

وی نرخ کنونی هر کیلو دام زنده را ۵۲ تا ۵۳ هزار تومان در میادین اعلام کرد.

 با توجه به نوسان نرخ ارز، واردات گوشت از برزیل مقرون به صرفه نیست و این موضوعات را در جلسه اخیر ستاد تنظیم بازار مطرح کردیم.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: قیمت گوشت ، عرضه دام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
پیر شدیم دیگه
بی خیال.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
فقط و فقط بی عرضه گی و نا بلدی و کار شکنی عمدی برخی از مسئولان و کارگزاران و وجود قوانین فساد زا و ساختار های ناقص و بد وضعیت این مملکت رو به این روز انداخته همیییییین آمریکا هم یک چهارم **( زیاد زیاد)این عوامل ،،مؤثر در این اوضاع نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
قیمت دام زنده حدود 10 هزار تومن در هر کیلو افزایش پیدا کرد ، اما دوباره قیمت‌ها بعد از چند روز برگشت به قیمت قبلی، خدا لعنت کنه کسایی رو که به فکر دامدار نیستند و فقط منافع خودشون براشون ارزش داره
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۱۸:۲۷ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
خودشون سیرن مردمم به درک
Iran (Islamic Republic of)
منصور رافعی از شهرستان سراب
۱۷:۰۰ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
دولت باید به فکر چاره برای دامداران شود چون قیمت علوفه جات و غلات دام سر به فلک زده که هزینه های یک دامدار از درآمد دامدار بیشتر هست یا برای دامداران شغلی فراهم کند تا دامداریشان را تعطیل کند یا فکری به حال دامداران کند
Iran (Islamic Republic of)
منصوررافعی
۱۶:۴۸ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
سلام بنظر بنده باتوجه به گرانی های علوفه جات وسبوس گندم آرد جو و ذرت و... باید قیمت دام زنده حداقل ۸۰ هزار تومان شود.
Ukraine
ناشناس
۱۳:۰۴ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
قیمت حبوبات خوراک دام هرروزدرافزایش چرا اون نمگین
همش دستتون گذاشتین رو گوشت بدبخت دامداری
کل گوسفندش بفروش یدونه وانت نمکن اونکه 150میدبه پراید گوشتم متون بخر شما نگران نباشبن لطفا
Poland
مسئول بی کفایت
۱۱:۲۵ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
یکم دیگه همه منفجر میشن از این گرونی و اونموقع باید فرار کنین
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۹:۰۵ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
داد این همه ظلم و اینکه نظارتی نیست از این که باید گرفت
Iran (Islamic Republic of)
ali
۰۸:۵۹ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
گوشت 130 برنج 35 مرغ28 تخم مرغ شانه ای33 لنت پراید 150 . ووووو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۸ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
گوسفند زنده داخل کشور تولید می‌شود و زیاد است چرا مسولین فکری به حال عشایر نمی کنند فکر واردات می کنند ما عشایر حاضر هستیم گوشت قرمز تولید کنیم به شرطی که قیمت پایین نباشد
Netherlands
ناشناس
۰۴:۰۳ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
چون خودمون دوست داریم اینجوری زندگی کنیم مردم خودشون اینجوری میخوان و دوست دارن پس حقشون هست هر بلایی سرشون بیارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۹ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
کجا گرون آخی جو شده ۵۰۰۰هزار تومان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۳ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
تا وقتی دلالان زورشان به مدیران نا لایق میرسد . مردم باید این فشارها را تحمل کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۷ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
مقصر دولت پنهان در دولت پنهان پنهان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۰ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
شما ک نمیتونید بزارید برید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۵ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
کاش خدایه پولی میرسوندمیرفتیم یه جای دیگه زندگی میکردیم دیگه وحشت اینونداشتیم شب بخوابیم صبح بلندشیم ببینیم قیمتهاچن برابرشده به خداهیچ جای دنیااینجوری نیست یعنی واقعابی نظیره اینجاهرکجاماشنیدیم اینجوری نبوده قیمتهابه مرورزمان وباافزایش حقوق بالامیره یعنی اگه حقوق یه دلاربالابره به قیمتهایه سنت افزوده میشه نه پنج دلاربی نظیرین خدای بی نظیرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
گوشت زیاد نیست مثل همه مواد غذایی بلکه مردم ندارن بخرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
وای خداروشکر.قبلا بود هفتاد،الان شد نود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
من هفت ماهه ک گوشت گوسفند برا حانوادم نخریدم چون اجاره نشینم حقوقمم سر وقت نمیدن چهار پنج ماهی یه بار اونوقت سه ونیم میلیون بچه مدرسه ایی دارم ازپس مخارج زندگیم برنمیام لطفا ارزونش کنید خانوادم گناه دارن!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
من پول گوشت ندارم
چند وقته سبزی میخورم
Iran (Islamic Republic of)
محمد امیر عدالت
۲۲:۴۱ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
سلام و عرض ادب خدمت مسئولان باشگاه خبرنگاران جوان
بنده حقیر جوانی هستم که به سختی توانستم دامداری کوچکی احداث کنم و به شغل دامداری بپردازم
اما متاسفانه سودی از این کار کسب نکرده که هیچ زیان زیادی رو متحمل شدم و الان در حال ورشکست هستم به لطف مسئولین
من با اینکه سواد درست حسابی ندارم ولی حاضرم با اقای پوریان و دیگر مسئولان مناظره برگزار کنم
و اثبات کنم که حرفای غیر علمی میزنن
کاه ۴۵۰ تومنی شده ۲۳۰۰ تومن
کنسانتره ۱۷۰۰ تومنی شده ۴۲۰۰ تومن
یونجه ۱۴۰۰ تومنی شده ۳۰۰۰ تومن
هزینه کارگر
و خیلی چیزا نسبت به سال پیش تغییر کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۰ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
اگه گیرآوردی براماهم بگیر.دلال هیچ گناهی نداره.میگفتن دلال باعث گرونی دلاروسکه خودرو هست گرفتینشون پس چی شد قیمتها پایین نیومدبدترگرون شد.خودرکه دلال گرون نمیکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
خلاصه در ایران یک مسئول یک ذره عاقل پیدا شد فهمید قدرت خرید مردم کاهش یافته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
بیچاره مردم سالی یبارم نمیتونن ی کیلو بخرن یارانه ومعیشتی یماه دو نفرو رو هم بذارن پول ی کیلو گوشت میشه بعد پول ماسک و مواد ضدعفونی رو از کجا بیارن???
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
دلالان بزرگ و اصلی در تمام زمینه ها هیئت محترم دولت خدمتگزار است.
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۱:۵۲ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
ما که ممنوع الخریدیم. به جیب بازنشسته ها نمیاد گوشت بخریم. دیشب قیمت کردم کیلویی ۱۶۰.۰۰۰ تومان . خب آقایون ثروتمند میخرن و میخورن نوش جونشون.
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۲۱:۱۴ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
با چهار تادلال برخوردقاطع بشه حساب کار دست همه میادولی کو قاطعیت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
اقا جان خبر از قیمت جو و علوفه دام هم داری چقدر گرون شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
مقصر همه اینا دولت بی عرضه است وقتی عرضه مدیریت قیمتها رو ندارن باید برن استعفا بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۷ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
دوروزمزدکارگری برابربایک کیلوگوشت خدایاشکرت تحریمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۳ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
بیشین بچه شلوغ نکن
در مورد چیزی که نمی دونی حرف نزن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
گوشت دام زنده کیلویی 45000تومنه ملت برن ی خانواده پول بزارن ی گوسفند بگیرن شقه کنن براشون ارزونتر در نمیاد؟همه جاهم هستش فروشنده دست دلال رو کوتاه کنید از زندگیتون دام رو میخرن 45000 گوشتش تا به دست ملت برسه میشه110000 سلطان گوشت کیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
تا کی میخاهید گوشت مفت روبدید شهری ها بخورند دیگر تمام شد مفت خوردنها پدر دامدار رو در اوردید حالا باید قیمت واقعی گوشت رو بپردازید در ضمن این قدر که بفکر گوشت هستید یک کم هم به فکر قیمت خودرو تراکتور و کمباین باشید گندم کشاورز رو که مفت از دستش در اوردید خدا ازتون نگذره پدر کشاورز رو در اوردید با گرانی کود سال دیگه گندم هم نخواهیم داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۶ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
بدبخت دامدار از یطرف چوب کمبود نهاده رو میخوره از طرفی چوب قیمت گذاری گوشت بوسلیه واسطه ها.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۰:۱۷ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
واقعا تو این مملکت آدم زنده نیست که بجای حرف زدن یک سرو سامانی به این اوضاع بده
Canada
ناشناس
۲۰:۱۶ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
امان از دست دلالان
انگاری که به هیچ چیز متعقد نیستند بجز پول
پول را میپرستند و بس
Germany
وحید
۲۰:۱۴ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
چقدر جالبه همه محصولات قیمتش نسبت به سال گذشته ۵ برابر شده، قیمت خوراک دام و جو و مزد کارگر ۳ برابر شده، ولی قیمت گوشت ۲۰ درصد هم زیاد نشده، با این شرایط فاتحه گوسفنداران ایران را باید خواند. فقط میگید گوشت گران شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
نون رسید به قیمت مرغ مرغ رسید به قیمت گوشت گوشت رسید به قیمت سکه سکه رسید به قیمت ماشین ماشین به قیمت خونه خونه به قیمت کاخ روغنم که گیر نمیاد
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۲۰:۰۷ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
حاظرم ثابت کنم بیش از ۷۰درصد از دامدارها یا ورشکست شدن یا تغییر شغل دادن اونوقت شما میفرمایید تولید زیاده!!!!!
یه جوری حرف میزنید که آدم شک میکنه که اصلا تحقیق کردید یا نه!!!
هیچ خبر دارید بخاطر اینکه جلوی نهاده های دام را گرفتید و خیلی از دام ها بخاطر مصرف اشغال میمیرند!!!!
مردم هیچی بخدا تو اون دنیا جواب حیوونای بی زبون را نمیتونید بدید!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
اعلام نرخاشونو جهانگیری مسده مثل نرخ دلار و تخم مرغ و مزغ و کالاهای اساسی که همه ام خداروشکر رعاست میکنن و این موضوعم با تدبیر و امید حل میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۴ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
با این قیمتهای گوشت و ارزاق دیگه ، یک سوال مطرحه و اون اینه که آیا به ستاد تنظیم بازار احتیاجی هست ؟ هزینه های این ستاد به چه دلیل دارد از بین المال پرداخت میشود ؟ ستاد مبارزه با قاچاق و ستادهای دیگه چطور ؟ این ستادها با وجود عدم کارایی ، برای چه و به چه اعتبار ناروایی قیمت های رسمی تعیین میکنند و افزایش قیمتها و هرماه و هفته یک بار قانونا تثبیت میکنند ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۸ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
میشه حالا ک گوشت گرون شده کوپنیش کنین چی میشه هرچی گرون میشه کوپنیش کنی؟مثل روغن لبنیات برنج تخم مرغ گوشت فقط سبزیجات گرون نبود اونم نترسیدرون میشه خواهشمندیم حداقل یه چیزی رو ارزون بزارید که مردم اگه نتونستند خیلی ازاین چیزها رو بخرن بتونند بخورند حداقل لامصبها نون خشکو که میدن گاوها اونو دیگه گرونش نکنید که مردموحداقل نون خشک بتونند بخورند بایه هوایی که اگه تو ایران اگه دولت گرونش نکنه بچه های مسولین خودشون لاکچری میگردن میرن خارج توکاخ وبا ماشینهای اخرین سیستم اونوقت ما ایرامیها داریم ازگوشنگی بیکاری میمیریم همش تو زندگیمون دغدغه کرونا گرونی بیکاری رو داریم
Iran (Islamic Republic of)
س
۲۱:۱۲ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
هی ای کاش صداتو میشنیدن ما مردگان متحرک یم وبس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۳ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
حرف دل ما رو زدی ایول!!!!
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۹:۰۳ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
نگیییییید ک باورمان نمیشه اینجا مرز ایلام ببینید چگونه دامهای سبک از مرز قاچاق میشه برا عراق وهیچ مسعولی هم جوابگو نیست یا دوستانم از خوزستان میگن که چه گله هاییی بوسیله قایق یابلم از رود کارون جلو چشم مامورین از کشور ب سمت عراق روانه میشن هی نگین دلال دلال اینجا غوغاست غوغا مسئولین بیدار بشییییین
United States of America
ناشناس
۱۸:۴۷ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
با سلام.
طی دو ماه گذشته قیمت خوراک دام دقیق دو برابر شده چرا باید گوشت قیمتش ثابت باشه..
خوراک دام که وارد میکنید رو به قیمت قبل بدید دست دامدار تا گوشت هم به قیمت قبل به دست مصرف کننده برسه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
بیچاره بدبخت شدیم هر روز شرمنده زن بچمون هستیم /
Iran (Islamic Republic of)
تیز
۱۸:۳۵ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
گوشتتتتتت !!!!!!!!! چی هست ؟؟؟؟؟؟؟؟ تا حالا به گوشم نخورده ......
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۳۰ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
فروشگاه شهروند پونک یک کیلو ماهیچه ی گوسفندی رو میده 190 هزار تومن!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۴ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
گوشت بسته بندی گوسفنددرفروشگاه افق کورش درحدود200هزارتومان است
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۱۸ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
علت اصلی قاچاق دام به کشورهای عربی و گران شدن مرغ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
دروغ پشت دروغ
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۱۳ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
متاسف
Iran (Islamic Republic of)
Nima
۱۷:۴۶ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
چرا اونطرف قضیه رو نمی بینید...دامدار بیچاره چه گناهی کرده باید جو کیلو ۱۵۰۰ تومن رو الان ۵۰۰۰ تومن بخیه...کمر دامدارها داره میشکنه...مگه غیر از اینه عاقبت دامدارها جمع میکنن و واردات گوشت و خروج ارز از کشور و نوش جون بعضیها... ... چرا نهاده های دام سر به فلک کشیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۱ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
من پنج شش ماهی هس خانوادم گوشت گوسفند نخریدند چون گرونه ما هم زورمون نمیرسه!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۱ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
من پنج شش ماهی هس خانوادم گوشت گوسفند نخریدند چون گرونه ما هم زورمون نمیرسه!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
این میندازه گردن این اون گردن یکی دیگه
Singapore
ناشناس
۱۷:۲۹ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
الان ما درجنگ اقتصادی قرار داریم باید اطلاعات سپاه با دلال ها برخورد کند تعزیرات فقط پرونده تشکیل می‌دهند باید مهلت ندهند یک روز گوشت یک برنج مرغ و،و،و،این را درج نمایید
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
مظلوم
۱۷:۱۶ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
چرا نمیذارین ایرانیا در رفاه زندگی کنن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
خدا نگذره گرانفروشان ومسببین اون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۲ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
آی مسئولین ، یکمی هم به فکر این مردم باشید
Germany
ناصر
۱۷:۱۰ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
دستگاه قضایی و تعطیلات نمی توانند قیمتها را کنترل کنند؟؟؟ویا نمی خواهندکنترل کنندگوشت نباید بیشتر از ۱۰۰۰۰۰ تومان باشد ولی در فروشگاههای زنجیره ای تا ۱۵۰۰۰۰ تومان چرا ؟؟؟
آخرین اخبار