کارشناس مسائل بین الملل گفت: ایران با تسخیر لانه جاسوسی وارد نبرد سنگین با استکبار شد که همین موضوع تبدیل به الگویی برای جهان شد.

حسین کنعانی مقدم کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، گفت: معمار راستین ۱۳ آبان حضرت امام خمینی (ره) بود، ایشان انقلاب را در چند بُعد تعریف کرده است؛ بُعد ضد استکباری علیه آمریکا و دست نشاندگان آن‌ که در دوران رژیم پهلوی بر ایران سلطه پیدا کرده بودند، بُعد ضد استبدادی آن علیه شاه و حاکمیت پهلوی، بُعد ضد استعماری آن علیه انگلیس و اقدامات آن، بُعد ضد استثماری آن، چراکه عمدتا کشور‌های قدرتمند به دنبال بهره کشی از ایران بودند و  بُعد ضد صهیونیستی.

او افزود: بُعد ضد استکباری تسخیر لانه جاسوسی آمریکا مقابله با شیطان بزرگ بود، در حقیقت در اوایل انقلاب، کشورمان وارد چالش دولت‌ها و برخی از جناح‌های سیاسی قرار می‌گرفت و حتی برخی منکر این بودند که انقلاب اسلامی باید ضد استکباری باشد، اما با تسخیر لانه جاسوسی این حقیقت آشکار شد و ما وارد مبارزه اصلی خود شدیم.

کنعانی مقدم تصریح کرد: آمریکا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با استکبار خود ایران را تبدیل به پایگاه نظامی برای هژمونی در منطقه قرار داده بود، اما ایران به بهانه تسخیر لانه جاسوسی وارد یک نبرد سنگین با استکبار جهانی شد که همین موضوع به الگویی برای جهان تبدیل شد، به ویژه کشور‌هایی که تحت سلطه آمریکا بودند، به این درک رسیدند که با اراده و خواست مردم می‌شود  با واشنگتن مبارزه کرد، در لانه جاسوسی آن را بست و در مقابل تحریم ها، تهدید‌ها و فشار‌ها اقدامات خصمانه این کشور ایستاد.


بیشتر بخوانید


این کارشناس مسائل بین الملل تاکید کرد: اکنون چهل و دومین سال پیروزی انقلاب را در حالی سپری می‌کنیم که در مقابل تمام تهدید‌های آمریکا شامل تهدید نظام، تهدید جنگ اقتصادی از کودتا گرفته تا بسیج قدرت نظامی توسط رژیم صدام علیه جمهوری اسلامی ایستادگی کرده‌ایم و از این آزمون بزرگ پیروز بیرون آمدیم. در حقیقت سابقه نداشته است که کشوری بتواند با تمام تهدیدات روی پای خود بایستد و در مقابل آمریکا زانو نزند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار