نهمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت در پایگاه هوایی شهید بابایی فردا در منطقه عمومی اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مراحل اصلی و عملیاتی نهمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از فردا با بکارگیری بخشی از قوای پروازی از ۷ پایگاه نهاجا و با محوریت پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان در منطقه عمومی اصفهان برگزار می‌شود.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه این رزمایش از فردا با گسترش هواپیما‌ها و جنگنده‌های این نیرو از همه پایگاه‌های نهاجا به پایگاه اصفهان آغاز می‌شود گفت: در این مرحله، ده‌ها فروند انواع هواپیما‌های شکاری، شکاری بمب افکن، ترابری سنگین و نیمه سنگین، سوخت رسان و شکاری رهگیر و شناسایی و همچنین گشت هوایی و هواپیما‌های بدون سرنشین به مدت دو روز مرحله اصلی و عملیاتی رزمایش را اجرا می‌کنند.


حضور هواپیما‌های بمب افکن سنگین راهبردی


امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده افزود: در این رزمایش هواپیما‌های بمب افکن سنگین راهبردی سوخو ۲۴، اف ۴، اف ۵، اف ۷، میگ ۲۹، اف ۱۴، صاعقه، هواپیما‌های سوخت رسان بوئینگ ۷۰۷ و ۷۴۷، هواپیما‌های ترابری و پشتیبانی سی ۱۳۰ به همراه انواع هواپیما‌های بدون سرنشین، کرار، ابابیل، آرش و کمان ۹۹ مجهز به موشک‌های نقطه زن، بمب‌های هوشمند برد بلند و اخلالگر راداری که از روز‌های قبل به پایگاه شهید بابایی گسترش پیدا کرده اند، حضور دارند.

او گفت: این رزمایش به منظور ارتقای توان رزم، تمرین اجرای طرح‌های عملیاتی و کسب الگوی مناسب برای نبرد در شرایط واقعی و با بهره گیری از انواع هواپیما‌های با سرنشین و بدون سرنشین به صورت دو سویه برنامه ریزی و اجرا می‌شود.

امیر سرتیپ نصیرزاده افزود: اجرای عملیات رصد، شناسایی و عکس برداری با استفاده از تصاویر هوایی پرنده‌های با سرنشین و بدون سرنشین، انهدام اهداف هوایی و زمینی با استفاده از مهمات نقطه زن و هوشمند، عملیات گشت هوایی با استفاده از هواپیما‌های رهگیر مجهز به موشک‌های بومی برای مقابله با هرگونه تجاوز هوایی دشمن، سوخت گیری هوایی، عملیات جنگ نوین برای مقابله با تهدیدات نوظهور دشمن از بخش‌های مهم این رزمایش است که در سطح گسترده انجام می‌شود.

نمایش قدرت هوایی در رزمایش فدائیان حریم ولایت

او گفت: نمایش قدرت هوایی، انعکاس بخشی از قابلیت‌ها و توان رزمی نیرو‌های هوایی ارتش، تمرین عملیات برد بلند جنگنده‌ها در خارج از رینگ پدافندی، دقت در نقطه زنی بمب‌ها و راکت‌ها در عملیات هوا به زمین و موشک‌های هوا به هوا با قدرت تخریب بسیار بالا، کنترل و هوایت آتش شکاری بمب افکن‌ها، رصد اطلاعاتی منطقه عملیات از محور‌های مورد توجه فرماندهان در این رزمایش بزرگ هوایی است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش افزود: سامانه‌ها و تسلیحات بومی و ارتقا یافته شامل بمب‌های هوشمند سنگین و نیمه سنگین، انواع موشک‌های لیزری، تلویزیونی، حرارتی، راداری، انواع راکت‌ها و بمب‌های تولید شده به دست متخصصان داخلی مراکز صنعتی و دانشگاهی کشور، صنایع عوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و جهاد خودکفایی نیروی هوایی ارتش در این رزمایش به نمایش گذاشته و استفاده می‌شود.

او گفت: این رزمایش در چهلمین سالگرد دفاع مقدس و با تکیه بر خودباوری کارکنان جوان و خودکفایی نیرو‌های مسلح، خلبانان جوان و آموزش دیده نیروی هوایی و کارکنان فنی متخصص و متعهد با استفاده از تجربه پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس اجرا می‌شود.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.