مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در شهرستان مهاباد تاکنون حدود ۴ هزار نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

امیر بهزاد مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۴ هزار نفر در مهاباد به این بیماری مبتلا شده و بیش از ۱۷۰ نفر در این شهرستان براثر بیماری کرونا جان خود را از دست دادند.

این مقام مسئول در مهاباد با اعلام اینکه از این تعداد ۳ هزار و ۴۳۴ نفر در محدوده شهر و ۴۷۶ نفر ساکن روستا بودند، افزود: از مجموع کل مبتلایان به این شهرستان ۲ هزار و ۵۳۲ نفر شامل ۹۴ درصد مبتلایان موفق به شکست این ویروس شده و سلامت خود را بازیافته‌اند.

او با بیان اینکه میانگین سنی افراد مبتلا شده به این ویروس در شهرستان مهاباد ۴۵ سال است، اضافه کرد: حدود ۵۳ درصد مبتلایان آقا و ۴۷ درصد خانم‌ها هستند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در مهاباد اذعان کرد: اگرچه شیوع در افراد زیر ۵۰ سال بیشتر است، اما بیشترین میزان مرگ و میر‌ها در سنین بالای ۶۰ سال روی می‌دهد.

همپوشانی بیماری آنفلوانزا و کرونا در اوایل پاییز، آمار بیماران و تعداد پذیرش مراجعه‌کنندگان را افزایش می‌دهد.

بر اساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا در ۴۳ شهرستان بحرانی کشور که بیشترین میزان ابتلا به ویروس کرونا را دارند، به مدت یک هفته محدودیت‌های شدید اعمال که در هفته بعد نیز قابل تمدید بود.

بیماری کرونا از اوایل اسفند در کشور و آذربایجان‌غربی شایع شد و ۱۷ اسفندماه سال گذشته نخستین موارد مثبت کرونا در مهاباد تایید شد.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.