معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از آغاز مطالعات مدیریت اثر طبیعی ملی غار یخکان در شهرستان خلخال خبر داد.

آغاز مطالعات مدیریت اثر طبیعی ملی غار یخکان در خلخال

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسن قاسم پور، معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: در تدوین طرح‌های مدیریت مناطق تحت مدیریت از شرح خدمات جدید که اخیرا ابلاغ شده است، استفاده می‌شود.

او با اشاره به زون بندی و ناحیه بندی منطقه در قالب ۱۱ زون افزود: طبق شرح خدمات در هر یک از زون ها، فعالیت‌های مختلفی با نظارت حفاظت محیط زیست تعریف و تدوین می‌شود و طبق آن کار‌ها و فعالیت‌ها پیش خواهد رفت.

قاسم پور تصریح کرد: برای این زون بندی ها، درجه آسیب پذیری تعریف خواهد شد و همچنین هر یک از این زون‌ها، برنامه مدیریتی خاص خود را خواهند داشت.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل بیان داشت: جزئیات مطالعه شامل ویژگی‌های عمومی و اکولوژیکی منطقه، چالش‌ها و تهدیدات و مشکلات، فرصت‌ها و محدویت‌های منطقه، تبیین چشم انداز مدیریت منطقه و ناحیه بندی به همراه نقشه و جداول ناحیه بندی، برنامه ریزی و ارائه مهم‌ترین برنامه کوتاه مدت یکساله، سه ساله و پنج ساله برای هر زون و نظارت و پایش است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.