به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامعلی رخشانی مهر معاون هماهنگی توزیع توانیر با بیان اینکه زیرساخت ارائه همه خدمات برق در شرکتهای توزیع به صورت غیرحضوری فراهم شده است، اظهار کرد: تصمیم بر این است که به ویژه در شرایط کنونی و درگیری جامعه با بیماری کرونا، حداقل ۹۵ درصد از خدمات در زمینه فروش و خدمات پس از فروش، از آذرماه به بعد، به صورت غیرحضوری ارائه شود.
رخشانی مهر با تاکید براینکه پس از غیرحضوری شدن خدمات، مردم به هیچ عنوان دیگر نیازی به مراجعه در شرکتهای توزیع ندارند، یادآور شد: خدماتی مانند اخذ اشتراک، کنتور، موارد مربوط به صورتحساب اعم از دیدن قبض برق، سوابق پرداخت از سال ۱۳۸۰ به این طرف، سوابق مصرف و غیره از جمله خدمات پس از فروشی است که مشترکان میتوانند بدون مراجعه به شرکتهای توزیع آن را دریافت کنند.
معاون هماهنگی توزیع توانیر اظهار کرد: در قالب این فعالیت، حدود ۴۰ خدمت که تاکنون به صورت حضوری ارائه میشد، از آذرماه به صورت غیر حضوری قابل ارائه است و این طرح ارزش افزوده زیادی ایجاد خواهد کرد و مراجعات به شرکتهای توزیع را به حداقل خواهد رساند که باعث کمک به اقتصاد ملی، کاهش مصرف سوخت و حفاظت از محیط زیست خواهد بود.
رخشانی مهر در خصوص این که سالانه چند مراجعه با غیرحضوری شدن خدمات حذف خواهد شد، گفت: میلیونها مراجعه حضوری که سالانه به شرکتهای توزیع انجام میشود با این کار حذف میشود.
بیشتر بخوانید
او با ارائه مثالی در این زمینه با بیان این که سالانه حدود یک میلیون و دویست هزار مشترک جدید را جذب میکنیم، توضیح داد: هرکدام از این مشترکان جدیدلازم بود چندین بار برای درخواست و برای پیگیری کارهایشان به شرکتهای توزیع مراجعه میکردند که با انجام این فعالیت جدید، دیگر هیچ نیازی به مراجعه نخواهند داشت.
رخشانی مهر ادامه داد: مشترکان جدید میتوانند به این منظور از طریق سامانه برق من درخواستشان را ثبت و کد رهگیری دریافت کنند. مشترکان با این کد رهگیری میتوانند در بخش پیامها، رهگیری کارها را پیگیری کنند و همکاران ما مکلف و موظف به پیگیری و پاسخگویی هستند.
او یادآور شد: به محض ثبت هر درخواست یا خدمت، یک کد رهگیری به مشترک یا متقاضی داده میشود که با این کد رهگیری مشترک میتواند به صورت مرتب از آخرین مراحل انجام کارها مطلع شود. همچنین در هرمرحله، مشترکان از طریق پیامک نیز در جریان انجام کار قرار خواهند گرفت.
معاون هماهنگی توزیع توانیر از مشترکان خواست که به ویژه در شرایط کنونی و درگیری جامعه با بیماری کرونا، با نصب سامانه برق من در گوشیهای همراه یا سامانه تلفنی ۱۲۱ خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند و از مراجعه حضوری بپرهیزند.
رخشانی مهر همچنین با بیان این که شرکتهای ارائه دهنده خدمات الکترونیک نیز به زودی قادر به ارائه خدمات برقی به مشترکان خواهند بود، یادآور شد: در عین حال این سامانه در اختیار دفاتر ICT نیز قرار خواهد گرفت تا به هر صورت ممکن مردم بتوانند بدون مراجعه به شرکتهای توزیع و خروج از منزل، خدمات مورد نیاز برقی خود را دریافت کنند.
انتهای پیام/