مدیر امور طیور سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت : همزمان با سراسر کشور تخم مرغ از اواخر آبان‌ماه به صورت بسته‌بندی و شناسنامه‌دار در همدان عرضه می‌شود.

علیرضا قراگوزلو ,مدیر امور طیور سازمان جهادکشاورزی استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان با بیان اینکه از ۴۵ واحد تولیدکننده تخم‌مرغ در استان همدان ۲۳ واحد  فعال است، گفت: برای هویت دار شدن تخم مرغ های عرضه شده دربازار  و رعایت بهداشت و حقوق مصرف کننده ، عرضه تخم مرغ در بسته بندی و شناسنامه دار آغاز می شود.

او افزود : در این طرح تخم مرغ ها در بسته بندی و با حک تاریخ تولید بر روی آن ها عرضه می شود و مصرف کنندگان می توانند تخم مرغ های با کیفیت و سالم را در بازار تهیه کنند .

مدیر امور طیور سازمان جهادکشاورزی استان همدان با بیان اینکه تخم‌مرغ نقش اساسی در تأمین پروتئین مورد نیاز بدن دارد؛ عنوان کرد: پروتئین موجود در تخم‌مرغ ۹۷.۳ درصد است که این میزان بیشتر از پروتئین موجود در شیر، ماهی و گوشت بوده و از این حیث در رده اول قرار دارد.

قراگوزلو در ادامه به اهمیت مصرف روزانه تخم مرغ برای ارتقای شاخص سلامت اشاره کرد و گفت: امروزه دیگر مصرف تخم‌مرغ به عنوان عامل افزایش کلسترول خون مطرح نیست بنابراین باید در سبد خانواده‌ها جای گیرد.

او اضافه کرد: تخم‌مرغ تمام ویتامین‌های لازم به جز ویتامین C را دارد و با تامین ، آهن، کلسیم، فسفر و انرژی مورد نیاز بدن برای سلامتی بسیار مفید است .

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.