مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه گفت: برخی از پاکبانان و پرسنل حمل زباله شهرداری کرمانشاه به کرونا ویروس مبتلا شده اند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ بهمن خدادادیان مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه گفت:  پاکبانان یا به علت جمع آوری ماسک­‌ها و دستکش‌های رها شده در خیابان و یا به دلیل حمل زباله‌های آلوده که مربوط به یک یا چند عضو مبتلا شده در یک خانواده بوده به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

 

 

ماسک های رها شده در خیابان ها بلای جان پاکبانان

خدادادیان افزود : اعضای خانواده‌ها بدون اینکه زباله‌ها و پسماند‌های بیمار را درون نایلون‌های بسته و مشخص شده قرار دهند و روی آن‌ها بنویسند که «مربوط به یک بیمار کرونایی است»؛ آن زباله‌های پرخطر را با زباله‌های معمولی در مخازن زباله‌های محله‌های خود قرار داده تا توسط نیرو‌های شهرداری حمل شود که این موضوع باعث انتشار ویروس و ابتلای این پرسنل شده است.

ماسک های رها شده در خیابان ها بلای جان پاکبانان

مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه تصریح کرد: مسئولان بهداشت بارها تذکر داده و یادآوری کردند که افراد هنگام خروج از منزل حتما از ماسک و دستکش استفاده کنند.

ماسک های رها شده در خیابان ها بلای جان پاکبانان

شهروندان حتما یک کیسه پلاستیکی نیز همراه خود داشته باشند تا در صورتی که خواستند وسایل بهداشتی استفاده شده خود را دور بیندازند، آن‌ها را ابتدا درون کیسه قرار داده، درب آن را ببندند و سپس در نزدیکترین مخزن یا سطل زباله قرار دهند، اما متاسفانه باز هم شاهد رعایت نشدن موارد گفته شده هستیم.

انتهای پیام/ ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.