مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: برای نگهداری از پل میانگذر دریاچه ارومیه ۱۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، در حالی که هفته گذشته، معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی گفته بود که شرکت خصوصی از عمل به تعهدات خود در نگهداری از پل کوتاهی کرده و هیچ اقدامی در نگهداری از آن انجام نشده، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی بیان کرد: برای نگهداری از پل میانگذر دریاچه ارومیه ۱۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

سید محسن حمزه‌لو افزود: این آمار از طریق شرکت آزادراه ارومیه - تبریز اعلام و البته بخش محدودی از آن نیز توسط راهداری اختصاص یافته است.

او با بیان اینکه این مقدار اعتبار از محل همان ۱۵ درصد از درآمد عوارضی پل میانگذر هزینه شده، اظهار داشت: طبق آخرین جلسه تصمیم بر آن شد تا از این پس وزارت راه و شهرسازی از محل همان ۱۵ درصد اقدام به نگهداری از پل میانگذر کند.

حمزه لو در رابطه با اقدامات انجام شده در این راستا بیان کرد: با یک شرکت مشاور مطرح که در احداث پل نیز نقش داشته، قراردادی برای بررسی وضعیت سلامت پل میانگذر و گزارش آن ظرف ۲ ماه آتی منعقد شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی ادامه داد: ایجاد یک مسیر ارتباطی زیر پل میانگذر نیز در راستای همان اقدامات برای نگهداری از پل میانگذر دریاچه ارومیه بوده که دیگر نیازی به تردد با جرثقیل نباشد.

او در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه چرا هیچ اطلاعی از میزان درآمدزایی عوارضی پل میانگذر که یکی از گرانترین عوارضی‌های کشور است، ارائه نمی‌شود، گفت: این شرکت حسابرس دارد و اینکه کسی در استان اطلاعی از این درآمد زایی ندارد، دلیلش آن نیست که اینجا متولی ندارد بلکه طرف حساب شرکت ساخت توسعه است؛ آمار درآمدزایی این عوارضی محرمانه نیست و شرکت ساخت می‌تواند آمار لازم را ارائه دهد.

حمزه‌لو در رابطه با اظهار نظر برخی کارشناسان مبنی بر احتمال آسیب دیدن بخشی از پل نیز اظهار داشت: تا زمانی که مشاور اعلام نظر نکند، کسی نمی‌تواند مدعی آن شود که پل آسیب دیده است؛ آنانی در رابطه با پل میانگدر دریاچه ارومیه اظهار نظر می‌کنند که در حیطه وظایف آنان نیست.

او در پاسخ به این سوال که طبق قرارداد شرکت آزاد راه ارومیه- تبریز هر ۶ ماه یکبار باید ارزیابی دقیقی از وضعیت پل میانگذر داشته و نسبت به نگهداری از آن اقدام می‌کرد و چرا مدیران پیشین و کنونی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی پیگیر موضوع نبودند، گفت: ما علاقه‌ای به گله نداریم، ولی اگر گلایه‌ای هم داشته باشیم باید از شبکه‌های اجتماعی باشد؛ ما در این استان به اندازه کافی مشکل داریم و نباید در این راستا دغدغه جدیدی ایجاد شود.

حمزه لو افزود: در سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی به استان، رسانه‌ها مطالبه و سوال‌های خوبی نداشتند؛ باید رسانه‌ها بر روی راکد ماندن ۲۵ ساله جاده سرو پرداخت کنند و یا اتمام آزاد راه ارومیه- تبریز را پیگیر باشند؛ برخی کار‌های اجرایی همکاری تیمی می‌طلبد و ما در همین راستا به قدرت رسانه‌ها نیاز داریم.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در رابطه با ممنوعیت ورود عکاسان به زیر پل میانگذر نیز پاسخ داد و اظهار داشت: نه تنها خبرنگاران بلکه هیچ کس دیگری اجازه حضور در زیر پل میانگذر ندارد و این موضوع مختص عکاسان و خبرنگاران نیست؛ وی البته در رابطه با دلیل این تصمیم توضیحی نداد.

انتهای پیام/ن م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.