شکرالله سلمان زاده گفت:اگر شهروندان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند درهفته‌های آینده احتمال تشدید بیماری ویروس و بیماری‌های تنفسی وجود دارند.

شکرالله سلمان زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان در گفت وگو با خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،گفت:بیماری ویروس کرونا همچنان در جنوب غرب خوزستان فعال است به طوری که در روز‌های اخیر ۷۰ نفر بیمار مبتلا به این ویروس در منطقه شناسایی شده است.

او ادامه داد:روزانه بین ۲۰ تا ۲۵ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در جنوب غرب خوزستان شناسایی می‌شوند که تعدادی از آن‌ها در بیمارستان‌های آیت الله طالقانی آبادان و بیمارستان امام خمینی (ره) بستری می‌شوند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: در حال حاضر ۱۵۲ بیمار در بیمارستان آیت الله طالقانی آبادان بستری هستند که متاسفانه ۳۲ نفر از آن‌ها در وضعیت وخیم در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

سلمان زاده اضافه کرد: اگر شهروندان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند درهفته‌های آینده احتمال تشدید بیماری ویروس کرونا، آنفولانزا، بیماری‌های تنفسی ناشی از بارش پاییزی باران و آلاینده‌های صنعتی وجود دارند.

او تصریح کرد:همچنان توصیه ما به شهروندان ماندن در خانه، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، عدم شرکت در مراسم وتجمعات خانوادگی و استفاده از ماسک است که رعایت همه این موارد می‌توانند باعث کنترل بیماری شوند.

بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی طالقانی آبادان که در هشت سال دفاع مقدس نقش مهمی در درمان مجروحان داشت امروز به خط مقدم جنگ با ویروس کرونا در جنوب غرب خوزستان تبدیل شده است.

کادر درمانی این بیمارستان شبانه روز به صورت خالصانه به بیماران کرونایی شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان خدمات درمانی ارائه می‌کنند.

۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲ خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره‌مند هستند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.