رئیس جمهور فرانسه در واکنش به اعتراضات جهانی به دفاع او از انتشار مجدد کاریکاتور موهن به ساحت پیامبر گفت: با هیچ دین خاصی مشکل نداریم.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه، با انتشار پیامی توئیتری اعلام کرد کشورش هیچ مشکلی با هیچ دینی ندارد.

بر این اساس مکرون در پیامی مدعی شد: علیرغم مواردی که در روزهای اخیر درباره ما در رسانه‌های مختلف منتشر می‌شود، کشور ما مشکلی با هیچ دینی ندارد.

او در ادامه این پیام نوشت: «تمامی ادیان آزادنه در کشور ما فعالیت دارند و ما به همزیستی مسالمت‌آمیز پایبند هستیم.»

مکرون در مصاحبه‌ای که بخشی از آن را در حساب توئیتری خود منتشر کرد نیز مدعی شد: «این مسئله را نمی‌پذیرم که ما خشونت را تاب خواهیم آورد. آزادی بیان ما و حقوقمان، مسائلی است که موظف به حراست از آن‌ها هستیم.»

او همچنین در این مصاحبه ادعا کرد: «واکنش جامعه مسلمانان از این روست که بر این باورند من از این کاریکاتور حمایت کرده‌ام، درحالی که معنی صحبت‌های من این است که باید آزاد باشیم آنچه فکر می‌کنیم را بر کاغذ آورده و بیان کنیم. این حق ماست، این یعنی آزادی!»

این اظهارات مکرون به دنبال گسترش اعتراضات جهانی به دفاع او از کاریکاتور نشریه هتاک شارلی ابدو در اهانت به ساحت پیامبر اکرم (ص) بود. 

 مکرون در دفاع از انتشار مجدد این کاریکاتور موهن در پیامی توئیتری نوشته بود: «هیچ چیز نمی‌تواند ما را وادار به عقب نشینی کند. ما با توجه به روح صلح، به همه تفاوت‌ها احترام می‌گذاریم. ما هرگز گفتمان کینه توزی و نفرت را قبول نداریم و از بحث منطقی دفاع می‌کنیم. ما همیشه در کنار کرامت انسانی و ارزش‌های جهانی خواهیم ایستاد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۴:۳۷ ۱۳ آبان ۱۳۹۹
مکرون دروغگوی مکار اگر راست می‌گویی بگذار مردم فرانسه راجع به هلوکاست تحقیق کنند پس چرا این آزادی را در اینمورد قبول نداری مگر تحقیق و حرف زدن در قانون شما جرم است اگر نیست باید برای تمام باشد
Iran (Islamic Republic of)
Bm1
۱۸:۰۷ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
بخشش لازم نیست ، حتما اعلام کنید مکرون پشیمون شده
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۸:۳۲ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
اگر راست می گویی به گفته خودت و از بحث منطقی دفاع می کنی و همیشه در کنار کرامت انسانی و ارزش‌های جهانی ایستاده ایی و با هیچ دین خاصی هم مشکلی نداری بگو ببینم مکرون ملعون دروغگو اولا برای تو دین تو آیا ارزشهای دینیت مهم است ؟ یا مهم نیستند ؟ اگر مهم است و به گفتار فوق الذکرت معتقدی چرا اجازه دادی به پیامبر دین اسلام که از ارزشهای بسیار مقدس دین مسلمین است توهین و جسارت و اهانت کنند مردم کشورت و از آنها حمایت می کنی و حمایت کرده ایی؟!!! ( آن چیز که به خود نمی پسندی بر دیگران هم مپسند ) و ثانیا اگر هم که ارزشهای دینت و مذهبت برایت اهمیت ندارد پس به گفته های فوق الذکرت هم معتقد نیستی و داری دروغ می گویی و اصلا پس لامذهب و کافری نسبت به دین خودت و در کل کافری به ادیان الهی و تمامی ارزشهای دینی خداوند جل جلاله و مسلمانان جهان اسلام ناب محمدی خوب می دانند که باید با کافران لامذهبانی که دین و پیامبرشان را بی ارزش و مسخره و ترور شخصیت می کنند چکار کنند طبق دستور العملهای الزامی که خداوند برایشان در کتاب آسمانی قرآن کریم مقدسشان تکلیف واجب کرده است بهتر تا اوضاعت و احوالت از اینی که هست به هم ریخته تر و بدتر و آشفته تر نشده از گفتار بی منطق و دروغگویها و حمایت کور کورانه ات دست برداری و جلوی دوربینهای جاهنی بگویی ای خدا و ای پیامبر مسلمین ص و ای مسلمانان سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص غلط کردم اشتباه کردم عذرخواهی میکنم و مجرمین را در کشورم مجازات می کنم که دیگر از این غلطهای زیادی نکنند تنها راهت همینه مکرون ملعون راه دیگری نداری و بدان و آگاه باش تا به غلط کردن و عذر خواهی نی فتید و مجرمین را مجازاتشان نکنید فشار تحریمهای همه جانبه از سوی جهان اسلام ناب محمدی ص بر علیه کشورت فرانسه ادامه دار خواهد بود و همچونین هر کشور ملعونی دیگری که از تو و مجرمینت دفاع کند .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
Iran (Islamic Republic of)
reza
۰۸:۱۵ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
خداوند دشمنان اسلام را احمق درجه یک قرار داده است......
چرا؟عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی؟!! هان؟!!.............
آخرین اخبار