مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی گفت: در شهرستان شبستر، ۱۲۰ مدرسه روستایی و ۷۰ مدرسه شهری به شبکه ملی اطلاعات متصل و اینترنت پرسرعت با ۲ سال اتصال رایگان در این مدارس برقرار شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،محمد فرزاد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی گفت:علاوه بر پروژه هوشمند سازی مدارس، از ابتدای سال ۹۷ تا پایان ۶ ماهه نخست سال ۹۹، با احداث ۵ سایت جدید ایرانسل، پوشش همراه در روستا‌های امستجان، پردول، سهرل، مرودیزج و کهل برقرار شده است، و همچنین ارتقای ۲ سایت همراه اول به تکنولوژی اینترنت همراه و یک مرکز مخابراتی به فیبر نوری، از جمله اقدامات مهم حوزه ارتباطات، در این شهرستان هستند.

اوبا اشاره به اقدامات صورت گرفته از محل USO در شهرستان شبسترافزود:در ۲ سال اخیر با برنامه ریزی‌ها و اقدامات مناسب، شاهد وضعیت ارتباطی مطلوبی در این شهرستان هستیم.

او  با اشاره به اهمیت دسترسی روستا‌های استان به تراکنش‌های مالی به صورت الکترونیکی گفت:در شرایط کنونی و شیوع بیماری کرونا در استان آذربایجان شرقی، وجود خودپرداز‌های بانکی در روستا‌های استان کمک شایانی به کاهش تردد‌های حضوری در بانک‌ها و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا می‌کند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقیافزود:در ۲ سال اخیر با نصب خودپرداز در پنج روستای، امند، زیناب، تیل، علیشاه، نعمت الله از روستا‌های شهرستان شبستر، دسترسی اهالی این روستا‌ها و همچنین روستا‌های مجاورشان به دستگاه خودپرداز بانکی، مهیا شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.