حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی گفت: مسلمانان و کشور‌های اسلامی با اتحاد و همدلی در مقابل جبهه کفر از کیان اسلامی دفاع کنند و این کار نه یک تاکتیک مقطعی بلکه یک راهبرد مستمر خواهد بود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان و امام جمعه زاهدان  در همایش بزرگ هفته وحدت که با حضور روحانیون و علمای شیعه و سنی سیستان و بلوچستان برگزار شد اظهارداشت: این روز‌ها شاهد اهانت دشمنان به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) هستیم به گونه‌ای که سردمداران کشور‌های غربی نیز به دفاع از این اهانت‌ها می‌پردازند البته باید توجه داشت توهین به حضرت محمد (ص) توهین به یک شخص نیست بلکه توهین به پیامبران و ادیان آسمانی است و تحمل این اهانت‌ها برای ما سخت و آن را به شدت محکوم می‌کنیم.

امام جمعه زاهدان افزود: دشمنان از گسترش روز افزون اسلام هراس دارند و می‌دانند که اسلام‌خواهی رو به افزایش است و دل‌های انسان‌های حقیقت جو به سوی اسلام گرایش پیدا کرده و پیش‌بینی می‌کنند سال‌های آینده افراد اسلام دوست و اسلام خواه زیاد و زیادتر شوند و این گسترش اسلام خواهی دشمن را عصبانی کرده که دست به توهین زده اند.

حجت الاسلام و المسلمین محامی ادامه داد: خداوند در آیات شریفه قرآن کریم، امت اسلام را امت واحده و یکدست خوانده و همه ابزار را آماده کرده مانند پیامبر اکرم (ص) که همچون شمعی در جمع بود و با گردآوری همه افراد و گروه‌ها در جامعه خود وحدت ایجاد کرده است.

او  بیان کرد: خداوند پیامبر گرامی اسلام (ص) را برای هدایت جوامع بشری فرستاد و قرآن کریم را نیز ابزار کار قرار داد و آن را یکی از مصادیق و محور‌های وحدت اعلام کرد که طبق اراده الهی از هر گونه تحریف مصون مانده و مردم نیز از گذشته تاکنون ارادت خود را به قرآن حفظ کرده اند.

عضو هیات علمی جامعه المصطفی گفت: در احکام دین اسلام مشترکات زیادی وجود دارد که همه این‌ها مایه وحدت است به طوری که خداوند متعال تاکید فرموده در جامعه اسلامی تفرقه ایجاد نکنید که باعث ایجاد فاصله و اختلاف می‌شود و شما را سست و آسیب پذیر خواهد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محامی تصریح کرد: این وظیفه ماست که به حکم قرآن و خواسته پیامبر (ص) جامه عمل بپوشانیم و باید توجه کنیم که معنای وحدت تنزل و دست برداشتن از عقاید نیست بلکه به معنای تکیه بر مشترکات، رسیدن به اهداف مشترک و مبارزه با دشمن مشترک است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان گفت: دشمن با همه اسلام و اسلام خواهان مشکل دارد و به همه امت اسلام ضربه می‌زند و حفظ وحدت یک وظیفه همگانی است و باید برای تقویت آن تلاش و برای مبارزه با تفرقه افکنی ایستادگی کنیم.

او  ادامه داد: گاهی در طول تاریخ مسلمانان در دام دشمن افتاده اند و آسیب‌های بسیاری به آنان وارد شده و متاسفانه در دنیای امروز هم برخی کشور‌های مسلمان با هم در افتاده اند که سود آن تنها به دشمن می‌رسد.

امام جمعه زاهدان به محور‌های مهم وحدت در سطح جامعه پرداخت و تاکید کرد: وحدت باید در قول و عمل خود را نشان دهد و تنها مختص هفته وحدت نیست بلکه باید شرح صدر داشته باشیم و بتوانیم افکار و عقاید مختلف را تحمل و از توهین و سوءظن به همدیگر پرهیز کنیم.

او  رعایت انصاف و محور قرار دادن حق را از دیگر نکات مهم وحدت برشمرد و افزود: در فرمایشات امام علی (ع) آمده که نسبت به مردم انصاف به خرج دهید و آنچه را برای خود می‌پسندید برای دیگران هم بپسندید لذا این مهم است که ما حق را معیار قرار دهیم و انصاف را رعایت کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین محامی تاکید کرد: باید در مقام سخن حرف‌هایمان وحدت آفرین باشد و حرف‌های دو پهلو به گونه‌ای که دیگران بتوانند سوء استفاده کنند صحیح نیست.

امام جمعه زاهدان گفت: تلاش علمی و عملی در عرصه‌های مختلف برای مقابله و خنثی کردن توطئه‌های دشمن از دیگر موارد مهم برای حفظ وحدت در جامعه اسلامی است.

او اقدام عملی و تلاش مشترک در عرصه‌های مختلف را از مهمترین محور‌های حفظ وحدت در جامعه اسلامی دانست و افزود: تحقیق علمی و پژوهش در سایر زمینه‌های مورد نیاز جامعه و فعالیت در جنبه‌های فرهنگی و دفاع از اسلام در برابر جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمن از جمله مواردی است که می‌توانیم در کنار هم به صورت مشترک و هماهنگ عمل کنیم.

او  تلاش بیشتر در جهت رشد علمی، اخلاقی و معنوی جامعه را خواستار شد و اظهارداشت: فرزندان ما باید رشد علمی داشته باشند که زمینه آن وجود دارد و بستگی به تلاش ما دارد و وظیفه ماست که در برابر شبهات و فرهنگ‌های غلط ایستادگی و آن‌ها را تصحیح کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین محامی فرهنگ سازی، توجیه مردم، کمک به کادر سلامت و برگزاری و گسترش رزمایش کمک مومنانه با همدلی و تلاش مشترک را خواستار شد و خاطرنشان کرد: یکی از مصداق‌های وحدت در جامعه اسلامی مبارزه با ویروس کروناست که با این اقدام وحدت خود را در عمل ثابت کرده ایم.

رییس ستاد گرامی‌داشت هفته وحدت سیستان‌وبلوچستان نیز گفت: توهین دشمنان به مقدسات مسلمانان عامل وحدت بیشتر آنان می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا بی نیاز ضمن تاکید بر حفظ و گسترش وحدت و انسجام در بین مسلمانان و اشاره به توهین اخیر به پیامبر اکرم (ص)، افزود: دشمنان از صدر اسلام تاکنون به مقدسات ما توهین کرده و دست از این کارشان بر نخواهند داشت، این اعمال دشمنان نه تنها روحیه مسلمانان را تضعیف نمی‌کند بلکه عامل وحدت و یکپارچگی بیش از پیش آنان نیز خواهد شد.

او  تصریح کرد: برای تشکیل امت واحده اسلامی، قرآن و رسول الله (ص) خط قرمز ماست و هیچ مسلمانی توهین به آن‌ها را نمی‌پذیرد و بر این اساس با تمام توان توهین اخیر به پیامبر اکرم (ص) را محکوم می‌کنیم.

جانشین نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به برخی از مراسمات در نظرگرفته شده برای هفته وحدت سالجاری، خاطر نشان کرد: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری مراسمات وجود ندارد و سعی کرده ایم با مراسمات و همایش‌های تخصصی با جمعیت کمتر این هفته را گرامی بداریم.

رییس دارالافتاء دارالعلوم مسجد مکی زاهدان اظهار کرد: ولادت پیامبر اکرم (ص) محور بزرگ وحدت است.

مفتی محمد قاسم قاسمی بیان کرد: ولادت پیامبر (ص) محور بزرگ وحدت است و به تعبیری ولادت پیامبر (ص) ولادت یک فرد نیست بلکه ولادت یک امت و یک جامعه است.

او ادامه داد: اگر تقوا داشته باشیم خداوند مودت و وحدت و برادری را عنایت می‌کند و اگر تقوا نداشته باشیم گروه گروه و متفرق می‌شویم.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای قدس سپاه در جنوب شرق کشور نیز با بیان اینکه احترام به مقدسات طرفین باعث تقویت تقوا می‌شود، تصریح کرد: امروز دشمنان اسلام تلاش‌های گسترده‌ای را برای تفرقه در بین امت اسلام انجام می‌دهند، اما ما باید بیدار باشیم و در مقابل طراحی دشمن برنامه داشته باشیم.

سردار محمد کرمی بیان کرد: امروزه وظیفه همه اندیشمندان و علما، برنامه ریزی و هدف گذاری برای بی اثر کردن طراحی‌های دشمن است و مطمئنا رمز موفقیت ما در استفاده از کلام الهی است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار