آزمایش مقاومت خانواده آیفون ۱۲ در برابر ضربه

یکی از وب سایت‌های تحلیل گوشی میزان مقاومت گوشی آیفون ۱۲ در مقابل ضربه را مورد بررسی قرار داده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، چند روز پیش شرکت اپل خانواده جدید پرچمداران خود که آیفون ۱۲ نام داشتند را معرفی کرد. خانواده آیفون ۱۲ از چهار عضو با نام‌های iPhone 12 mini، iPhone 12 ، iPhone 12 Pro و iPhone 12 Pro Max تشکیل شده که از هفته آینده پیش فروش این گوشی‌ها آغاز و در ۱۶ نوامبر این خانواده وارد بازار خواهند شد. طبق اعلام یکی از منابع آگاه اولین محموله از آیفون ۱۲ در ۵ اکتبر از کارخانه اپل خارج خواهد شد 

در همین راستا، وبسایت Allstate فیلم‌هایی از آزمایش مقاومت گوشی‌های جدید آیفون ۱۲ در برابر ضربه و برخورد با سطوح ناهموار منتشر کرد. در حین فیلمبرداری این کلیپ‌ها، کارشناسان گوشی‌های آیفون ۱۲ را از ارتفاع تقریبی ۱/۸ متری تحت سقوط آزاد قرار دادند. این گوشی‌ها به سه روش مختلف به روی زمین افتادند: سقوط روی صفحه، افتادن به پهلو، افتادن از قسمت پشت بدنه بود که در هر روش آسیب‌های مربوط به آن بررسی شد.

به گفته کارشناسان، مدل‌های جدید آیفون ۱۲ در طی آزمایشات به وضوح آسیب دیدند، اما کار آن‌ها متوقف نشد، مدل‌ آیفون ۱۲ صدمه بیشتری دید چرا که وزن آن‌ نسبت به دیگر اعضای آیفون ۱۲ بیشتر است.


بیشتر بخوانید


این کارشناسان خاطرنشان کردند که لایه‌های محافظ Ceramic Shield که بر روی گوشی‌های جدید آیفون نصب شده است، مقاومت خوبی در برابر ضربه به آن‌ها می‌دهد. این گوشی‌ها از نظر مقاومت در برابر شکستگی نسبت به گوشی‌های iPhone 11 یا Samsung Galaxy S20 از توانایی بیشتری برخوردار هستند، اما با وجود همه موارد ترجیح داده می‌شود محافظت از آن‌ها به گاردهای محافظ خارجی سپرد، زیرا استفاده از این محافظ‌ها از تعمیر یا تعویض قطعات خارجی گوشی هزینه کمتری خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار