معاون امور اقتصادی استانداری فارس با بیان اینکه این استان از نظر سپرده‌های بانکی توسط مردم دارای آمار و ارقام قابل توجهی است، گفت: این امر نشانگر اعتماد مردم به سیستم است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ظفر افشون در مراسم افتتاح نخستین سوپرمارکت مالی در شیراز  در شیراز، گفت:  در بازار‌های مالی و سرمایه آنچه مهم‌تر از خرید تکنولوژی است، موضوع انباشت سرمایه است.

او افزود: اینکه گفته می‌شود در فارس سرمایه گذاری کمی انجام شده صحیح نیست، البته توقع ما در بخش سرمایه گذاری بسیار بالاست و چالش و مشکل ما این است که ١٠٠ درصد سپرده‌های بانکی در فارس مصرف نمی‌شود.

معاون استاندار فارس ادامه داد: انتظار و اصرار ما از سیستم بانکی رساندن سطح مصرف سپرده‌های مردم به بالاترین حد در استان است.

افشون در خصوص راه‌اندازی نخستین سوپر مارکت مالی در مرکز استان نیز بیان کرد: باید شکل‌های نوین سرمایه گذاری سپرده‌ها را تعریف و منابع مالی را در کانال تولید هدایت کنیم.

او با بیان اینکه امروز محور تولید، بانک محور شده است، گفت: کسانی باید برای امر سرمایه گذاری پا پیش بگذارند که حداقل ٦٠ درصد سرمایه را داشته باشند نه اینکه با یک آورده حداقلی و اخذ تسهیلات بانکی به دنبال سرمایه گذاری باشند.

معاون امور اقتصادی فارس از وضعیت بسیار بالای استان در مباحث مرتبط با صنعت گردشگری سخن گفت و اظهار کرد: در بخش‌های معدنی و زیرساختی فارس نظیر آزادراه، اقدامات زیادی انجام نگرفته است؛ لذا باید شرایطی فراهم کرد تا اعتماد مردم را جلب و سرمایه را به سمت سرمایه گذاری در این محور‌ها هدایت کرد.

افشون با اشاره به اینکه نوسونات بازار سهام مردم را با تردید‌های جدی رو به رو کرده است، گفت: با ارائه خدمات قابل قبول می‌توان اعتماد مردم را بازگرداند.

او تاکید کرد: به عنوان نماینده دولت در استان از رونق سوپر مارکت‌های مالی حمایت می‌کنیم و معتقدیم با راه‌اندازی چنین مراکزی انجصار تسهیلات از سیستم بانکی خارج می‌شود.

معاون استاندار فارس متذکر شد: در حال حاضر ٥٠ درصد معادن فارس راکد و نیمه فعال است و سوپر مارکت مالی استان در نخستین گام یک طرح را به صلاحدید انتخاب و برای سرمایه گذاری و تامین منابع مالی مورد حمایت قرار دهد.

سوپر مارکت مالی شامل صندوق سرمایه گداری کارگزاری مشاوره عرضه‌ی پذیرش و تامین مالی خدمات بیمه‌ای کارت اعتباری و آسا کارت است.

آسا کارت، بعنوان یکی از خدمات این سوپر مارکت مالی باهدف کاهش هزینه‌ها، افزایش پس انداز و کسب سود در هنگام خرید برای مشتریان طراحی شده است. برای استفاده از این کارت باید شماره کارت‌های بانکی خود را در سایت مربوطه ثبت کرده و از تخفیفات لحظه‌ای ۲ تا ۵۰ درصدی بیش از ۳ هزار فروشگاه بهر‌مند شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار