۱۵ درخواست ایجاد اقامتگاه بومگردی در دامغان ثبت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مهدی قاسمی رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دامغان گفت: ۱۵ مورد درخواست ایجاد اقامتگاه بومگردی از طرف متقاضیان به این اداره ارسال شده که در دست بررسی است.

او افزود: هم‌اکنون پنج واحد اقامتگاه بومگردی دامغان در حال مرمت و طی مراحل دریافت مجوز است و ۱۰ اقامتگاه دیگر نیز به دلیل شرایط جامعه ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا فعالیت خود را آغاز نکردند.

قاسمی به هدف احداث اقامتگاه‌های بومگردی اشاره کرد و گفت: اقامتگاه‌های بومگردی با هدف ایجاد اشتغال، جذب و اسکان گردشگر، مرمت آثار باستانی و معرفی آیین و سنت‌های روستایی ساخته می‌شود که برگزاری کارگاه‌های آموزشی، احداث نمایشگاه صنایع دستی و سوغات می‌تواند از دیگر اقدامات قابل انجام در این اقامتگاه‌ها باشد.

رییس اداره میراث فرهنگی دامغان نیز اضافه کرد: در حال حاضر شهرستان دامغان دارای هفت اقامتگاه بومگردی است و طی ۶ ماهه نخست امسال نیز هیچ مجوزی صادر نشده است.

قاسمی افزود: تسهیلات ایجاد اقامتگاه‌ها، از محل تبصره ۱۸ تامین اعتبار می‌شود که میزان مبلغ پرداختی به هر اقامتگاه با توجه به نوع سازه و کاربری، تعداد اتاق، مساحت بنا و طرح ارائه شده، متفاوت است.

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دامغان به شرایط احداث خانه‌های بومگردی اشاره کرد و گفت: تعمیرات کامل بنا، مناسب سازی فضا، تامین بهداشت محیط و مجهز نمودن مکان به دوربین مداربسته از جمله شاخص‌های حداقلی برای دریافت مجوز در خانه‌های بومگردی است.

انتهای پیام / گ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.