مردم یک روستا در قزاقستان به بیماری مرموزی مبتلا هستند که مانع از بیدار شدن آن‌ها از خواب می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری الخلیج، شیوع بیماری‌های همه گیر و بسیاری از بیماری‌های دیگر طی سال‌های گذشته افزایش داشته است که آخرین مورد شیوع ویروس کرونا است. با این حال، مردم یکی از دهکده‌های قزاقستان از مشکل عجیب دیگری رنج می‌برند و آن بیماری مرموز «خواب عمیق» است.

از مارس ۲۰۱۳، همه مردم روستای «کلاچی» در قزاقستان به بیماری مرموز خواب عمیق مبتلا شده اند و دانشمندان به راز این بیماری که همه اهالی روستا را عذاب می‌دهد و البته زندگی اجتماعی و اقتصادی آن‌ها را تحت تاثیر قرار داده است، هنوز پی نبرده اند.

سالهاست که دانشمندان در تلاشند تا به راز بیماری خواب عمیق در این دهکده پی ببرند، اما پس از شیوع بیماری کرونا که در اواخر سال گذشته گسترش یافت، آنها موقتاً جستجو در این زمینه را متوقف کردند.

با این حال، نتایج تحقیقات اولیه دانشمندان در خصوص این بیماری نشان می‌دهد احتمالا ارتباطی  میان آب آشامیدنی که همه اهالی این روستا از آن می‌نوشند و بیماری خواب عمیق وجود داشته باشد. 

تیمی از دانشمندان دانشگاه «نظربایف» در قزاقستان علل اپیدمی خواب عمیق را بررسی کردند؛ ده‌ها فرضیه مربوط به انواع غذا، بیماری‌های مزمن و عادت‌های مضر روستاییان مورد آزمایش قرار گرفت.

پس از تحقیقات مداوم، دانشمندان دریافتند که آب مسموم با مواد شیمیایی ممکن است دلیل بیماری مرمو زخواب عمیق مردم دهکده کلاچی قزاقستان باشد. همچنین مشخص شد همه اهالی آب مورد نیاز خود را از پمپی که یکی از ساکنان تعبیه کرده است تهیه می‌کنند.

نکته جالبتر اینکه حیوانات از این آب نمی‌نوشند و بیشتر از آب رودخانه استفاده می‌کنند.

دانشمندان بر این باورند که این آب مسموم به مواد شیمیایی است و باعث می‌شود مردم دچار بیماری خواب با علائمی همچمون سرگیجه، عدم تعادل در ایستادن، خستگی دائمی، مشکلات حافظه و توهم شوند.

دانشمندان همچنین معتقدند که این مواد شیمیایی ممکن است از طریق معدن اورانیوم که از دهه ۱۹۸۰ استفاده نشده است یا از طریق مواد اولیه سلاح‌های شیمیایی که ارتش در زمین حفر کرده است، به آب آشامیدنی نفوذ کرده باشد.

به رغم این تحقیقات، دانشمندان نتیجه قطعی درباره علت خواب عمیق اهالی این روستا ارائه نکرده اند و یافته‌های آن‌ها فعلا در حد فرضیه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
همه مسائل را شوخی نگیریم کم خونی و فقر آهن یکی از دلائل می تونه باشد و بهترین کار آزمایش دادن ومراجعه به پزشکی متخصص است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۸ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
علت بی‌خوابی ما چیست که هفت ساله خواب عمیق نداریم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۷ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
ما نمیتونیم بخوابیم اونوقت اونا عمیق میخوابن
Iran (Islamic Republic of)
مولود
۲۳:۱۸ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
من هم به این بیماری دچار هستم ... بعداز ۱۲ ساعت خواب پشت سرهم به سختی از خواب بیدارمیشم و در زندگیم به هیچ کاری نمیرسم.وقتی بیدارهستم همش خوابم میاد ...
Iran (Islamic Republic of)
س
۲۱:۵۳ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
این خواب عمیق برای ما خوبه شاید بعد که بیدار شدیم حداقل مشکلات کمتر شده باشه آخه وقتی که ما مردم به روغن نیاز داریم چرا به خارج می‌فرستیم اول نیاز مارو حل کنین بعد هرچقد خواستین بفرستین بعدشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۵ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
به خاطراسترسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۰ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
سلام .اینها دچار بیمار انگلی شدن
United States of America
ناشناس
۱۹:۳۰ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
خواب عمیق به به
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۷:۵۶ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
این بیماری نیست همش بخاطر دوغ خوردن زیادیه که مدام به خواب عمیق میرن .
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۶:۳۰ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
این بیماری نیست که !!! اولا بیکار هستند ثانیا دوغ پشت نهارشون می خورن و به خواب عمیق فرو می روند .
آخرین اخبار