آیفون پرو ۱۲ گیمر‌های حرفه‌ای را پشتیبانی نمی‌کند!

بررسی تست عمر باتری آیفون پرو ۱۲ نشان داد که این گوشی برای گیمر‌های حرفه‌ای انتخاب مناسبی نیست.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، آیفون پرو ۱۲ جدید اپل با طراحی زیبا و مسطح، یادآور آیفون ۵ محبوب است. آیفون پرو ۱۲ از پشتیبانی 5G برخوردار است و از تراشه A14 Bionic پشتیبانی می‌کند، با اینکه اپل نسبت به آیفون‌های سال گذشته تا ۵۰٪ عملکرد CPU و GPU بالاتر را وعده داده است، اما باتری آیفون پرو ۱۲  حتی کوچکتر از آیفون ۱۱ پرو سال گذشته است که با ظرفیت ۲۸۱۵ میلی آمپر ساعت است. در بررسی آیفون پرو ۱۲ ، باتری این گوشی تا دو روز را پشتیبانی نمی‌کند، اما با یک‌بار شارژ می‌تواند کاربرانی که استفاده کمی دارند را یک روز و نیم پشتیبانی کند.

باتری آیفون ۱۲ پرو در برابر باتری آیفون‌های قبلی و برخی از رقبای اندرویدی چگونه است؟

باید توجه داشت که ظرفیت باتری آیفون پرو ۱۲ و آیفون ۱۲ دقیقاً یکسان است و هر دو گوشی نیز از همان تراشه A۱۴ Bionic بهره می‌برند بنابراین نتایج آن‌ها تقریباً برابر خواهد بود.

تست عمر باتری آیفون 12 مشخص شد

نتایج تست باتری مرور PhoneArena

در این تست  آیفون پرو ۱۲ نسبت به آیفون ۱۱ پرو سال گذشته تقریباً چهار ساعت بیشتر دوام آورد، آیفون ۱۲ جدید نیز از آیفون ۱۱ سال گذشته جلوتر است و حدود یک ساعت بیشتر دوام می‌آورد. اما در مقایسه با رقبا، آیفون‌های جدید خیلی چشمگیر نیستند و یا در طول عمر باتری خود جهشی بیشتر دارند.

تست عمر باتری آیفون 12 مشخص شد

نتایج تست باتری پخش ویدیوی  PhoneArena

حالا اینجاست که همه چیز جالب می‌شود؛ تلفن‌های سامسونگ معمولاً در ماندگاری باتری جریان ویدئو یوتیوب بسیار عالی هستند و در این حالت از آیفون ۱۲ و ۱۲ پرو جدید به طور قابل توجهی بیشتر می‌شوند؛ در حالی که آیفون پرو ۱۲ کمی جلوتر از آیفون ۱۱ پرو سال گذشته است، آیفون ۱۲ در واقع از مدل قبلی خود عقب است.

تست عمر باتری آیفون 12 مشخص شد

نتایج تست باتری بازی 3DA PhoneArena

شاید بزرگترین شگفتی این باشد که iPhone 12 Pro و iPhone 12 در تست بازی سه بعدی چقدر ضعیف عمل کردند. هر دو تقریباً فقط سه ساعت دوام آوردند، که بسیار عقب‌تر از رقابت و حتی عقب‌تر از آیفون‌های سال گذشته است. برای تأیید نتایج تکان دهنده این تست، ما با انجام بازی‌های مختلف مانند Call of Duty Mobile و Minecraft، بررسی مجدد انجام دادیم و در هر دو مورد آیفون‌ها کاملاً گرم شدند و باتری فوق العاده سریع شروع به ذوب شدن کرد. لحظه‌ای که بازی را متوقف کردیم و دوباره به استفاده عادی برگشتیم، تلفن‌ها به دمای عملکرد طبیعی خود بازگشتند و تخلیه باتری نرمال شد. در حال حاضر، به نظر می‌رسد که در بسیاری از بازی‌های معروف 3D و تراشه Apple A14 Bionic که در جدیدترین آیفون‌ها استفاده می‌شود، مسئله جدی وجود دارد.

تست عمر باتری آیفون 12 مشخص شد

نتیجه نهایی این تست نشان می‌دهد اگر کاربر یک گیمر حرفه‌ای باشد این گوشی انتخاب خوبی نیست، اما اگر تنها برای چک کردن شبکه‌های اجتماعی و کار‌های سبک از این قبیل آن را استفاده کند مشکلی پیش نخواهد آمد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار