مدیر جهاد کشاورزی بهشهر از نبود صادر کننده در این شهرستان برای صادرات انار به کشور‌های دیگر خبر داد.

قنبری مدیر جهاد کشاورزی بهشهر در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه جوان از ساری ، با اشاره به آغاز برداشت انار در این شهرستان از ۱۵ روز گذشته، گفت: بهشهر یکی از مهترین قطب‌های تولید انار در کشور است، با این حال صادر کننده‌ای در شهرستان برای صادرات انار به کشور‌های دیگر نداریم.

او افزود: ۴۰ درصد انار بهشهر به استان گلستان و بقیه به شهر‌های مازندران ارسال می‌شود، اما اگر صادر کننده‌ای پیدا شود می‌توانیم محصولات را از طریق بندر امیرآباد به کشور‌های دیگر نیز صادر کنیم.


بیشتر بخوانید


قنبری با بیان اینکه تولید انار در بهشهر برای ۲۷۰ نفر ایجاد اشتغال کرده است، گفت: اگر کارخانه و صنایع تبدیلی در این شهرستان وجود داشته باشد می‌توانیم  با تبدیل این محصول به رب، رنگ، کنسانتره و دانه‌های خشک شده نیز ایجاد سرمایه و اشتغال کنیم.

او با اشاره به عدم تاثیر کرونا بر میزان برداشت انار افزود: هزار و ۲۰۰ هکتار سطح زیر کشت انار در بهشهر است که پیش بینی می‌شود امسال با ۱۰ درصد افزایش، هزار و ۵۰۰ تن انار برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی بهشهر با بیان اینکه هزینه تمام شده برای تولید هر کیلو انار سه هزار تومان است، ادامه داد: انار نوبرانه بهشهر با قیمت حدود ۸ هزار تومان به فروش می‌رسید که اکنون به ۵ هزار تومان کاهش پیدا کرد.

انار بومی، یوسف خانی، شیرین، ملس، نادری و کاب دار از ارقام انار‌های بهشهر است و گل انار به علت رنگ و پوستش از ارقام صادراتی این شهرستان به شمار می‌آید.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.