وزارت خارجه روسیه اعلام کرد در صورت تشدید تنش‌ها میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان، آماده کمک به دولت ایروان است.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روسیه برای کمک به ارمنستان در صورت تشدید تنش‌ها در منطقه قره باغ اعلام آمادگی کرد.

وزارت خارجه روسیه روز شنبه اعلام کرد در صورتیکه جنگ با جمهوری آذربایجان به سمت ارمنستان تغییر (مسیر) یابد، تمامی کمک‌های لازم را به ایروان خواهد کرد.

ساعاتی پیش «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان از درخواست حمایت امنیتی روسیه از این کشور در سایه تداوم درگیری‌های نظامی در منطقه قره‌باغ خبر داد. وزارت خارجه ارمنستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: پاشینیان در نامه‌ای به «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، جزئیات اوضاع در قره باغ را مطرح و از او برای تعیین شکل کمک‌های روسیه برای تضمین امنیت ارمنستان با توجه به ماهیت روابط همپیمانانه و ماده دوم توافقنامه دوستی، همکاری و کمک متقابل که در ۲۹ اوت سال ۱۹۹۷ میان دو کشور امضا شده، درخواست کرد.

گروه مینسک نیز پس از مذاکره‌ای که در روز جمعه در ژنو سوئیس داشتند، با صدور بیانیه‌ای از توافق دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر مورد هدف قرار ندادن غیرنظامیان و تاسیسات غیرنظامی خبر داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
روسیه غلط می کنه، این حق طبیعی هر کشوری است که با تروریسم و اشغالگری و جنایتکاری مبارزه کنه این قوم فاسد و جنایتکار سی ساله که خاک آذربایجان را اشغال کرده اند و در این بین مرتکب هر گونه جنایت و نسل کشی شده اند حق این قوم وحشی و متوهم خیلی بدتر از این تنبیهی است که الان ارتش شجاع و قهرمان آذربایجان انجام میده.
-
ناشناس
۱۳:۲۰ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
مگر به قول خودشان بی طرف نبودند از نظر بعضی ها بی طرفی تا زمان توازن قوا معنی دارد در استانه شکست ارمنستان بی طرفی با ارسال نیرو و تجهیزات و تهدید اشکار و پنهان معنی می شود
آخرین اخبار