دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز از پیگیری طرح تونل انتقال آب رودخانه کرج به تهران و دغدغه‌های مردمی در این زمینه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،حسن مددی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز گفت: با توجه به نگرانی‌های مطرح شده در رسانه‌ها از زبان مسئولین استان و مردم در مورد به خطر افتادن شرایط محیط زیست رودخانه کرج، این موضوع از طریق وزیر نیرو مورد پیگیری قرار گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز البرز افزود: در این خصوص وزیر نیرو اعلام کرد که طرح انتقال آب در دولت‌های قبلی مصوب شده و نحوه تخصیص حق آبه رودخانه کرج و استان البرز نیز در همان مقطع تعیین شده است.

 مددی با اشاره به تعهد وزیر نیرو برای افزایش ۲۰ میلیون متربع مکعبی حق آبه استان از سد طالقان، گفت: این موضوع از اول آبان اجرایی خواهد شد.

او افزود: وزیر نیرو همچنین اعلام کرد که حق آبه زیست محیطی رودخانه کرج در نظر گرفته شده و از بهم خوردن شرایط زیست محیطی منطقه پس از انتقال مقدار آب مورد نظر جلوگیری خواهد شد که این موضوع به صورت رسمی توسط مدیر آب منطقه‌ای تهران اطلاع رسانی می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز البرز گفت: از وزارت نیرو خواسته شده ضمن در نظر گرفتن شرایط زیست محیطی استان، تدابیر و تعهدات را به صورت کتبی به دادستانی کرج اعلام کنند.

انتهای پیام / ر. ن 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.