سرپرست فرماندهی حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: ۷۰ قطعه پرنده سهره طلایی حین قاچاق به تهران توسط یگان حفاظت محیط زیست استان اردبیل کشف و ضبط شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، لطیف عزیزی، سرپرست فرماندهی حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: ۷۰ بال سهره طلایی از یک فرد متخلف که قصد داشت پرنده‌ها را بصورت قاچاق از طریق اتوبوس‌های بین شهری به تهران ارسال نماید با رصد و پیگیری‌های یگان حفاظت محیط زیست استان اردبیل کشف و ضبط شد.

او افزود: این تعداد قطعه سهره طلایی توسط فرد متخلف از زیستگاه این پرنده زنده گیری شده بود.
عزیزی گفت: تمامی این پرنده‌ها پس از کشف، با تایید دامپزشکی و اطمینان از سلامتی آن‌ها در دامان طبیعت رها شدند.

سرپرست فرماندهی حفاظت محیط زیست استان اردبیل افزود: برای فرد متخلف پرونده‌ای تشکیل شد و وی برای اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی شد.

سرپرست فرماندهی حفاظت محیط زیست استان اردبیل تصریح کرد: مجازات ضرر و زیان وارده به محیط زیست پرداخت ۳ میلیون ریال برای هر بال پرنده سهره طلایی است.

سهره از راسته گنجشک سانان، حدود ۱۴ سانتیمتر طول و سرش به رنگ قرمز روشن یا سیاه و سفید و دمش سفید است و گونه طلایی اش به دلیل برخورداری از صدای آهنگین و سیمایی زیبا، مورد توجه متخلفان حیات وحش است و بعد از زنده گیری، برای نگهداری در قفس به فروش می‌رسد.

عزیزی در ادامه با بیان اینکه هرگونه شکار و زنده گیری پرنده در سطح استان ممنوع است از دوستداران حیات وحش خواست هرگونه تخلف در حوزه محیط زیست را از طریق شماره ارتباطات مردمی ۱۵۴۰ گزارش کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.