مدیرکل هواشناسی گلستان از افتتاح ۱۵ ایستگاه باران سنجی در استان خبر داد.

نوربخش داداشی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، گفت: روز یکشنبه ۱۵ ایستگاه باران سنجی برخط در استان با حضور استاندار در مرکز هواشناسی و تماس ویدئوکنفرانسی با وزیر نیرو در تهران افتتاح می‌شود.

او افزود: با توجه به رخداد‌های حدی بارش و اولویت سیل خیزی حوزه‌های آبریز استان نیازمند پایش دائمی و برخط مقدار و شدت بارندگی در سرشاخه‌های حوزه آبریز هستیم.

داداشی گفت: بر همین اساس با همکاری شرکت آب منطقه ای، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مدیریت بحران مکان یابی این ایستگاه‌ها سرعت گرفت و در فاز اول ایستگاه در ارتفاعات ۱۵ نصب، راه اندازی و به بهره برداری می‌رسد.

مدیرکل هواشناسی گلستان در رابطه با مزایای این ایستگاه‌های باران سنجی گفت: با راه اندازی این ایستگاه‌ها شبکه باران سنجی استان تکمیل و اندازه گیری شدت و مقدار بارش در مناطق بالادست تحت هر شرایطی انجام می‌شود.

داداشی ادامه داد: پایش دائمی و برخط بارش، اطلاع از بارش‌ها در سرشاخه‌های حوزه آبریز به خصوص مناطق صعب العبور، صحت پیش بینی‌های صادر شده، اطلاع رسانی به هنگام از بارش‌های نقطه‌ای و سیل آسا به مسئولان ذیربط از دیگر مزایای نصب و راه اندازی این ایستگاه هاست.

انتهای پیام/ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.