سفارت روسیه در آمریکا از مقامات این کشور خواست تا ابتکار عمل کنترل تسلیحاتی رئیس‌جمهور روسیه را مورد بررسی قرار دهند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روسیه از آمریکا خواست تا ابتکار عمل کنترل تسلیحاتی ارائه شده از سوی ولادیمیر پوتین را بررسی کند.

سفارت روسیه در واشنگتن در پیامی توئیتری اعلام کرد: هیچ کس خواهان بحران موشکی دیگری نیست. پیشنهادهای رئیس جمهور پوتین روش‌های سازش را به نفع همه ملت‌ها فراهم می‌کند. ما پیشنهاد می‌کنیم که شرکای [ایالات متحده] ما آن‌ها را مورد توجه جدی قرار دهند.

سرگئی ریابکوف نیز روز چهارشنبه گفت پیشنهاد ولادیمیر پوتین درباره پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد از تمایل روسیه برای جلوگیری از وقوع بحران موشکی در اروپا حکایت دارد و کسانی که سعی در نادیده گرفتن آن دارند، رویکردی غیر مسئولانه را در قبال امنیت اروپا در پیش گرفته اند.

هفته گذشته رئیس جمهوری روسیه اقداماتی را در جهت تنش زدایی اوضاع در اروپا پس از پایان پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد را پیشنهاد کرد. پوتین مجدداً بر تعهد روسیه در مورد توقف استقرار موشک‌های میان برد و کوتاه برد، تا زمانی که موشک‌های آمریکا در اروپا مستقر نباشند، تأکید کرد. رئیس جمهور روسیه از خروج آمریکا از پیمان منع موشک‌های میانبرد، آی ان اف، به عنوان اشتباهی بزرگ یاد کرد که می‌تواند منجر به یک رقابت تسلیحات هسته‌ای در دنیا شود. وی همچنین بر آمادگی کشورش برای اتخاذ اقدامات لازم برای کاهش تاثیرات منفی ناشی از از بین بردن پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد تاکید کرد.

پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد، برجسته‌ترین توافق هسته‌ای امضا شده در دوران جنگ سرد، پس از طرح ادعا‌های واهی از سوی واشنگتن علیه مسکو به پایان رسید. آمریکا در تاریخ ۲ اوت [جمعه ۱۱ مرداد] رسما از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد خارج شد. پس از این تصمیم، مسکو نیز پایان اجرای این پیمان را اعلام کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار