دادگاه فدرال ایالت «مینه‌سوتا» با غیرقانونی خواندن دریافت آرای پستی پس از روز انتخابات تحت کنترل حزب دموکرات، به حمایت از ترامپ برخاست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، دادگاه فدرال ایالت «مینه‌سوتا» در آمریکا اعلام کرد شمارش آرایی که پس از روز انتخابات دریافت شوند، غیرقانونی است.

دادگاه تجدیدنظر برای رسیدگی به این موضوع روز پنج‌شنبه انجام شد و نتیجه آن بود که شیوع بیماری و ویروس نمی‌تواند در قانون اساسی تأثیر داشته و آن را تغییر دهد. این حکم به دنبال تایید تمدید مهلت دریافت رای در ایالات کارولینای شمالی و پنسیلوانیا در روز گذشته صادر شد.

«امی کلوباچار» سناتور دموکرات مینه‌سوتا نیز در واکنش به این حکم در پیامی توئتیری نوشت: «زمانی که در همه‌گیری ویروس کرونا هستیم، حزب جمهوری‌خواه تمام تلاش خود را می‌کند تا رأی دادن را سخت‌تر کند.»

این حکم در حالی صادر شد که  از سال ۱۹۷۲ (۱۳۵۲) تاکنون شهروندان ساکن مینه‌سوتا به نامزد‌های جمهوری‌خواه رأی نداده‌اند.

نتایج جدیدترین نظرسنجی انتخاباتی آمریکا هفته گذشته نشان داد که جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها، از رقیب خود دونالد ترامپ، با اختلاف ۹ درصد پیش است.

این نظرسنجی نشان داد در سه ایالت از ۱۰ ایالتی که در انتخابات دور قبل در سال ۲۰۱۶ (۱۳۹۵) مشارکت داشتند، ترامپ پیشتاز بوده است، و حالا بایدن رقیب خود را پشت سر گذاشته است. 

همچنین هفته گذشته اخبار مبنی بر آن بود که تاکنون بیش از ۵۶ میلیون آمریکایی در رای گیری زودهنگام از طریق پست یا مراجعه حضوری شرکت کرده‌اند و این روند تا اول نوامبر ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار