رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد:

گردش خانوادگی ویروس کرونا باید متوقف شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: گردش خانوادگی ویروس باید متوقف شود، در غیر این صورت محدودیت‌ها تاثیر چندانی نخواهند داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه یکی از اصلی‌ترین علل شیوع بیماری کرونا در استان چهارمحال و بختیاری گردش خانوادگی ویروس است اظهار داشت: این اتفاق به دلیل عادی انگاری بیماری کرونا از سوی مردم است که باعث می‌شود فردی که مبتلا به بیماری کرونا است و اطرافیان وی شرایط قرنطینه را به خوبی رعایت نکنند.

او با بیان اینکه به صورت مکرر با افرادی مواجه‌ایم که یک نفر در خانواده آن‌ها مبتلا بوده و اکثریت افراد خانواده را نیز مبتلا کرده است افزود: جای تأسف دارد که شاهد انتشار فامیل به فامیل بیماری در استان هستیم که در معاشرت‌های خانوادگی بیماری به خانواده‌های دیگر منتقل می‌شود.


بیشتر بخوانید


شیرانی با تاکید بر اینکه اعمال محدودیت‌ها یک سوی ماجرا است اضافه کرد: محدودیت‌هایی که قرار است از هفته آینده اعمال شود یک نشانه است که فرستاده می‌شود مبنی بر اینکه وضعیت بیماری در استان خوب نیست.

او ادامه داد: علی‌رغم اینکه محدودیت‌ها عوارض زیادی بر زندگی و معیشت مردم دارند، در کار مردم خلل ایجاد کرده و مشکلات اقتصادی به دنبال دارند، ولی شرایط به گونه‌ای است که مجبور به اعمال محدودیت هستیم.

شیرانی گفت: صدر علل انتشار بیماری کرونا مهمانی‌ها هستند، در دو سه هفته آینده باید همچون فروردین و اردیبهشت ماه تمامی مهمانی‌ها و دورهمی‌ها لغو شود.

او افزود: حتی در خانواده‌های کوچک هم اگر موارد مثبتی مشاهده شد باید فرض بر کرونا گذاشته و فاصله‌های انسانی رعایت شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.