صرفی گفت: پیش بینی می‌شود ۱۱ هزار و ۶۰۰ تن ذرت علوفه‌ای از ۲۹۰ هکتار از اراضی زیر کشت این محصول در دامغان برداشت شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حسن صرفی رییس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی دامغان گفت: برداشت محصول ذرت علوفه‌ای در دامغان از اوایل مهرماه آغاز شد و تا اواخر آبان ادامه دارد که این روز‌ها در مراحل پایانی زمان برداشت قرار دارد.

او میانگین برداشت ذرت علوفه‌ای را ۴۰ تن در هر هکتار عنوان کرد و افزود: برداشت این میزان ذرت این امکان را فراهم می‌کند تا علاوه بر تأمین نیاز شهرستان، کشاورزان بتوانند این محصول را به شهر‌های مجاور نیز ارسال کنند.

صرفی به برداشت مکانیزه ذرت اشاره کرد و گفت: برداشت این محصول به صورت تمام مکانیزه و با بهره‌گیری از چهار دستگاه چاپر انجام می‌شود.

رییس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی دامغان بیان کرد: جهاد کشاورزی دامغان حدود ۱۱ هزار و ۶۰۰ کیلو گرم بذر سینکل کراس ۷۰۴ را بین ذرت کاران توزیع کرده است.

او مهمترین مشکلات تولیدکنندگان این محصول در سال جاری را هزینه نهاده‌های کشاورزی دانست و گفت: تامین هزینه نهاده‌های کشاورزی به دلیل نوسانات بازار، شرایط آب و هوایی نسبتاً خنک در تابستان امسال، کمبود ماشین آلات برداشت و وقوع سرمای زودرس پاییزه از مشکلات ذرت کاران منطقه است.

رییس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی دامغان گفت: بیش از یک سوم از اراضی کشت شده ذرت دامغان مجهز به سامانه نوین آبیاری است که این امر می‌تواند در افزایش و کیفیت ذرت برداشتی تاثیرگذار باشد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.