جمع‌آوری کودک کار خیابانی در جهرم

۸۰ کودک کار خیابانی از سطح شهر جهرم جمع‌آوری شدند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهدی سلمانی رئیس اداره بهزیستی شهرستان جهرم، گفت: با اقدامات اورژانس اجتماعی تعداد ۸۰ کودکان کار خیابانی که در سطح شهر مشغول کار یا تکدی‌گری بودند، جمع آوری و بهزیستی معرفی شدند.

او، بیان کرد: کودکان کار به کودکان کارگری گفته می‌شود که به صورت مداوم و پایدار به خدمت گرفته می‌شوند، به طوری که این امر آن‌ها را در بیشتر اوقات از رفتن به مدرسه و تجربه دوران کودکی بی‌بهره می‌سازد و سلامت روحی و جسمی آن‌ها را تهدید می‌کند.

سلمانی، تصریح کرد: در پی اقدامات اورژانس اجتماعی کلیه کودکان کار خیابانی که در سطح شهرستان مشغول کار یا تکدی‌گری بودند و تعداشان به ۸۰ نفر می‌رسید، جمع آوری و بهزیستی معرفی شدند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان جهرم با  اشاره به اینکه در حال حاضر می‌توان گفت که هیچ کودک کار خیابانی در جهرم نیست، ادامه داد:  مگر در مواردی مثل کودکان اتباع خارجی که کارت اقامت ندارند و در دست شناسایی هستند و یا کودکانی که از شهر‌های دیگر به صورت موقت و چند ساعته برای کار یا تکدی گری آورده می‌شوند.

او، افزود:  از آن‌جایی که کمک به کودکان کار، انگیزه درس خواندن را از آن‌ها می‌گیرد و به کار‌های کاذب تشویق می‌شوند،  از هر گونه کمک به آنان خودداری کنید.

سلمانی، اضافه کرد: کودکان کار اغلب وابسته به تیم‌های تکدی‌گری و قاچاق موادمخدر هستند، بنابراین بهترین کمک، معرفی کردن این کودکان به اورژانس اجتماعی و بهزیستی است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان جهرم، اظهار کرد: از مردم فهیم شهرستان جهرم  درخواست می شود در صورت مشاهده‌ هر کودک کار خیابانی با اورژانس اجتماعی ۱۲۳ و یا بهزیستی تماس بگیرید.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار