فرماندار شهرستان مهاباد بر تعطیلی بازار و رعایت دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا توسط اصناف و بازاریان تأکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، فرماندار شهرستان مهاباد با حضور در بین بازاریان این شهرستان و با اشاره به اینکه حفظ جان مردم در اولویت قراردارد، گفت: سلامتی شهروندان با ضرر مالی که بر اثر تعطیلی بازار به وجود می‌آید، قابل مقایسه نیست.

ایرج شجاعی، با اشاره به اعمال محدودیت یک هفته‌ای کرونا در این شهرستان افزود: همه از شرایط معیشت مردم و کسادی بازار آگاه هستیم، اما در شرایطی که جان شهروندان در خطر باشد، اجازه فعالیت و منفعت طلبی به متخلفان نخواهیم داد.

شجاعی اظهار داشت: شهر‌های پیرانشهر، ماکو و مهاباد از لحاظ رفت و آمد تجاری و پررونق بودن از لحاظ مسافر و گردشگر در لیست ستاد ملی مقابله با کرونا برای تعطیلی یک هفته‌ای قرار گرفتند و از اصناف مختلف انتظار داریم ما را در کنترل شیوع این بیماری همچون گذشته کمک کنند.

او اضافه کرد: بازارچه‌ها، بازار تاناکورا و مراکز تجاری مهاباد در روز‌های آخر هفته به محل تجمع مردم و شیوع بیماری تبدیل شده بود که با تعطیلی این مراکز در روز‌های آینده شاهد کاهش آمار مبتلایان و تعداد مراجعه کنندگان به بیماری کرونا خواهیم بود.

شجاعی، با بیان اینکه این شهرستان قطب اصلی تولید سیب استان است، گفت: آغاز فصل برداشت سیب و هجوم کارگران از شهر‌های مختلف به سطح باغ‌ها و فعالیت و رفت و آمد به صورت گروهی از دیگر عوامل افزایش قابل توجه بیماری کرونا در مهاباد بود که این روند در حال کاهش است.

بر اساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا در ۴۳ شهرستان بحرانی کشور که بیشترین میزان ابتلا به ویروس کرونا را دارند، از پنجم آبان‌ماه به مدت یک هفته محدودیت‌های شدید اعمال شد و درصورت لزوم در هفته بعدی هم اعمال می‌شود که مهاباد یکی از این شهرهاست.

اصناف و بازاریان شهرستان مهاباد درمقابل تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر تعطیلی یک هفته‌ای برخی از مشاغل این شهرستان به عنوان یکی از شهرستان‌های با آلودگی شدید در نخستین روز اجرای این محدودیت‌ها مشارکت کمرنگی از خود نشان دادند.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.