شهردار اردبیل گفت: تلاش می‌کنیم تا با حل مشکل تملک زمین، دومین پارک بانوان را در اردبیل اجرایی و عملیاتی کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حمید لطف اللهیان، شهردار اردبیل در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر اردبیل در مورد پارک بانوان گفت: در ماه‌های گذشته مکان‌یابی این پروژه انجام شده بود که به دلیل وجود وارث توافق نهایی انجام نشد و ما با همکاری مسکن و شهرسازی زمین جدیدی را تملک کردیم که به زودی احداث دومین پارک بانوان در اردبیل در مقایسی بزرگتر از پارک کنونی، احداث خواهد شد.

او با تبریک هفته پدافند غیر عامل به برگزاری نمایشگاه خیابانی در این حوزه اشاره کرد و افزود: قرار است در پیاده راه عالی‌قاپو فردا این نمایشگاه راه‌اندازی شود تا شهروندان از این مجموعه نمایشگاهی بازدید کنند.

شهردار اردبیل به جابجایی اعتبارات پروژه‌های عمران شهری در چهار ماه باقی‌مانده از سال اشاره کرد و افزود: البته ما ردیف اعتباری را حذف نمی‌کنیم بلکه در موارد مورد نیاز به جابجایی اعتبارات اقدام می‌کنیم تا پروژه‌هایی که توان تکمیل و راه‌اندازی آن در را امسال دارند، از کمبود اعتبارات رنج نبرند.

لطف‌اللهیان تصریح کرد: پروژه‌هایی نظیر استادیوی شورابیل در دل سایر پروژه‌های شورابیل قرار گرفته و نگرانی از بابت حذف ردیف این اعتبار و ادغام آن در سایر پروژه‌ها برای سال‌های آینده وجود ندارد.

او در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ما رقم این جابجایی اعتبارات را که تا ۱۰ درصد در اختیار شهرداری است، در متمم بودجه برای شورا ارائه خواهیم کرد، ولی قطعا ردیف پروژه‌هایی که اعتبارات آن‌ها تقلیل یافته، حذف نخواهد شد و در بودجه سال آینده نیز پایدار خواهد بود.

شهردار اردبیل اضافه کرد: تمامی جابجایی اعتبارات با مصوبه شورا بوده و ما در متمم پیشنهاد لازم را در مورد هزینه‌کرد و تقسیط این اعتبارات به شورا گزارش خواهیم کرد.

لطف اللهیان ادامه داد: در بسیاری از پروژه‌ها با توجه به افزایش قیمت تعدیل و تغییر قیمت را شاهد خواهیم بود به طوریکه در احداث چهار تقاطع شهر اردبیل که با همکاری قرارگاه خاتم‌النبیا و به ارزش ۲۱۲ میلیارد تومان اجرایی خواهد شد، سعی و تلاشمان بر این خواهد بود تا تعدیل و افزایش قیمت‌ها را لحاظ کنیم.

او در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: اختصاص ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای یک پروژه عمران شهری آن هم در حد و اندازه پل قدس یک حرکت بی‌نظیر با حمایت مسئولان استانی بوده و قطعا سعی و تلاشمان بر این خواهد بود تا فاز دوم پل قدس را تا پایان امسال آماده بهره‌برداری کنیم.

شهردار اردبیل در مورد پارک بانوان گفت: در ماه‌های گذشته مکان‌یابی این پروژه انجام شده بود که به دلیل وجود وارث توافق نهایی انجام نشد و ما با همکاری مسکن و شهرسازی زمین جدیدی را تملک کردیم که قطعا تا پایان امسال احداث دومین پارک بانوان در اردبیل قطعی خواهد شد.

ساماندهی چهار ورودی شهر اردبیل تکمیل می‌شود

لطف اللهیان در مورد ساماندهی چهار ورودی شهر بیان کرد: در حال حاضر در سه ورودی شهر از سمت تبریز، آستارا و خلخال عملیات ساماندهی در حال انجام است و به زودی پروژه‌های در حال اجرا تکمیل خواهد شد.

او این ساماندهی را شامل بهسازی، آسفالت معابر، توسعه فضای سبز، نهال کاری و همچنین نورپردازی در ورودی‌های شهر اعلام کرد و ادامه داد: برای ساماندهی ورودی شهر از سمت مغان نیز تملک زمین انجام شده و بخشی از تملک نیز در مرحله انجام است.

شهردار اردبیل در ادامه اظهار کرد: آسفالت کندرو‌ها در این مسیر به انجام رسیده و ما برای سال آینده احداث المان و همچنین تعریض و بدنه‌سازی را شاهد خواهیم بود.

لطف‌اللهیان در مورد خرید زمین در مناطق مختلف به عنوان ذخیره شهری با هدف اجرای پروژ‌ه‌های عمرانی مختلف تصریح کرد: در مسیر شورابیل و ورودی جدید توافق اولیه برای خرید زمین انجام شده تا ما بتوانیم به قیمت مناسب این اراضی را خریداری کرده و به مالکیت شهرداری در بیاوریم.

او گفت: با سهم ۲۷ درصدی برای مالک خرید این اراضی برای شهرداری مؤثر خواهد بود و ما به راحتی می‌توانیم در سال‌های آینده ادامه مسیر بازگشایی شورابیل را تا شام‌اسبی شاهد باشیم و هیچ مشکلی را از بابت ذخیره زمین نداشته باشیم.

لطف‌اللهیان افزود: با تصویب اعضای شورای شهر به صورت تملک و توافق و به نیت تأمین و ذخیره زمین شهری، این برنامه در ورودی شهر از سمت شورابیل انجام خواهد شد و انتظار می‌رود به دور از هرگونه مباحث حاشیه‌ای این اقدام مناسب را در جهت تأمین نیاز زمین مورد نیاز شهرداری انجام دهیم.

او در ادامه تصریح کرد: ما تملک و بازگشایی را در مسیر‌های مختلف شهر آغاز کردیم و بدون محدودیت اعتبار این کار با اولویت در مناطق مختلف شهر در حال انجام است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.