مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ۴۴۴ هزار و ۷۹۰ از مردم این استان توسط نیرو‌های هلال احمر امسال در مبادی ورودی و خروجی شهر‌ها مورد غربالگری کرونا قرار گرفتند.

علیرضا میربهاءالدین مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  با اشاره به برنامه‌های اجرا شده دبیرخانه کرونا جمعیت هلال احمر اظهارداشت: ۳۹ پایگاه غربالگری در این مدت در مبادی ورودی و خروجی استان مستقر و نیرو‌های داوطلب هلال احمر به انجام تب سنجی مسافران، غربالگری و بررسی وضعیت جسمانی آن‌ها پرداختند.

او  ادامه داد: ۱۸۹ نفر از افراد مورد غربالگری قرار گرفته سیستان و بلوچستان به مراکز درمانی ارجاع داده شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان تحویل ۲۰۰ تخته پتو به ارتش به منظور راه‌اندازی مرکز نقاهتگاه بیماران کرونایی، تحویل ۴۵ هزار ماسک به دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر، زاهدان و زابل، تحویل ۲هزار ماسک به بنیاد شهید، ۲ هزار ماسک به جانبازان از طریق استانداری، اهدای ۶ هزار بطری آب معدنی به دانشگاه علوم پزشکی و معرفی تمام پزشکان و پیراپزشکان داوطلب سطح استان برای عضویت در سامانه مرکز تماس ۴۰۳۰ برای پاسخگویی به سوالات در مورد ویروس کرونا بخشی از خدمات انجام شده توسط جمعیت هلال احمر استان بوده است.

او  افزود: در راستای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا دوره‌های آموزشی به صورت برخط برای کارکنان، داوطلبان و همچنین دوره آموزشی راه‌های پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا برای کارکنان استانداری برگزار شد.

میربهاءالدین تجهیز کلینیک فیزیوتراپی به دستگاه لیزر پرتوان و انجام ویزیت رایگان کارکنان و امدادگران، تشکیل دبیرخانه استانی بیماری کرونا در جمعیت استانی، توزیع ماسک، دستکش، ژل ضدعفونی کننده بین کارکنان و نجاتگران پایگاه‌های امداد و نجات را از دیگر برنامه‌های حوزه بهداشت درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر در نیمه اول سال امسال دانست.

او  از اجرای سه مانور تیم درمان اضطراری و توانبخشی جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در مناطق محروم در نیمه اول امسال خبر دادو افزود: تیم درمان اضطراری جمعیت هلال احمر استان با حضور ۲ پزشک عمومی، پرستار، ماما، کارشناس بهداشت محیط، روانشناس، کارشناس تغذیه و تکنسین دارویی به روستای حاجی آباد از توابع شهرستان زاهدان اعزام شدند و بیماران به صورت رایگان ویزیت و بیش از ۵۰میلیون تومان توزیع رایگان دارو انجام شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: تیم توانبخشی جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان با حضور کارشناس ارشد پروتز، کارشناس بریس، تکنسین کفش طبی، پروتز اندام ها، ستون فقرا، ارتز اندام‌های تحتانی و فوقانی و فیزیوتراپیست برای ارزیابی و معاینه بیماران دارای اختلالات جسمی - حرکتی به شهرستان زابل و سراوان اعزام شدند.

او  ادامه داد: در اجرای این ۲ مانور توسط تیم توانبخشی جمعیت هلال احمر ۶۰ بیمار در زابل ویزیت شدند و از محل اعتبارات استان در قالب پرونده‌های حمایتی۳۰ میلیون ریال تخفیف برای خدمات ارائه شده لحاظ شد و بیماران کم برخوردار منطقه از خدمات فیزیوتراپی به صورت رایگان بهره‌مند شدند.

میربهاءالدین اظهارداشت: همچنین درمانگاه هلال سراوان با ارائه خدماتی از قبیل ویزیت پزشک عمومی، دندانپزشکی، پرستاری، مامایی و واحد تزریقات با هدف کمک به مردم محروم شهرستان سراوان افتتاح شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار