معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آموزش‌های ارائه شده متناسب با نیاز بازار کار مورد آمایش قرار گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، غلامرضا پناه معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر به شهرکرد اظهار داشت: پس از سال‌ها در دولت دوازدهم و در سازمان فنی و حرفه‌ای، آموزش‌های ارائه شده متناسب با نیاز بازار کار مورد آمایش قرار گرفت و استانداردسازی و متناسب‌سازی شد.

او با اشاره به خدمات ارائه شده از سوی این وزاتخانه افزود: با مدیریت فعلی سازمان فنی و حرفه‌ای و به کارگیری برآیند علمی، خلایی که سال‌ها در این سازمان وجود داشت، برطرف شد و اکنون آموزش‌های این سازمان با نیاز‌های روز متناسب شده است.


بیشتر بخوانید


پناه اضافه کرد: در همین راستا سند آمایش در حوزه آموزش‌های مهارتی در کشور تدوین و روی این سند در استان‌ها کار می‌شود تا آموزش‌ها متناسب با نیاز و ظرفیت‌های هریک از استان‌ها باشد.

او ادامه داد: بنا بر گزارش‌های سازمان فنی و حرفه‌ای ۴۰ درصد مهارت آموزان این نهاد دانش آموختگان دانشگاهی هستند که این موضوع نشانگر آن است که هنوز در آموزش‌های دانشگاهی با چالش مواجه هستیم و این نیاز از سوی فنی و حرفه‌ای پوشش داده می‌شود.

پناه به خدمات ارائه شده در حوزه دولت الکترونیک و بیمه‌های تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: دیجیتال شدت دفترچه‌های بیمه از پایان مهر در کشور آغاز شده و امید است به زودی در همه کلینیک‌ها و مراکز درمانی توسعه یابد تا بر اساس آن ۴۵ میلیون دفترچه کاغذی بیمه حذف و در هزینه‌ها صرفه‌جویی شود.

او، همسان سازی حقوق بازنشستگان را از دیگر خدمات قابل توجه این وزارتخانه برشمرد و افزود: هرچند به واسطه نرخ بالای تورم این همسان‌سازی در زندگی بازنشستگان محسوس نیست، اما با توجه به شرایط اقتصادی کنونی اقدام ارزشمندی در این حوزه بوده است.

پناه همچنین به چالش‌های کرونا و مشکلات ناشی از آن اشاره کرد و گفت: با وجود این با صرف هزینه و تدبیر به کار گرفته شده در رعایت پروتکل‌های بهداشتی نرخ ابتلا به کرونا در مراکز نگهداری سالمندان بهزیستی از متوسط جامعه کمتر است.

او با تاکید بر تشکیل منظم شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان ها، اضافه کرد: تبادل اطلاعات، هم‌افزایی و تشریک مساعی می‌تواند بسیاری از نیازمندی‌ها و مشکلات را برطرف کند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار