منتظر تربتی گفت: ۹۵ درصد جمعیت کشور تحت پوشش شبکه گاز قرار دارند که از نظر آماری خدمات رسانی کامل شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، منتظر تربتی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز در خصوص اجرای طرح ملی اصلاح و بهینه سازی موتورخانه واحدهای مسکونی و تجاری تصریح کرد: یکی از مراکز عمده مصرف گاز در سطح کشور، موتورخانه های مسکونی و تجاری هستند  و ما در طرح بهینه سازی مصرف انرژی، اصلاح مصرف در این بخش را  دنبال می کنیم.

او افزود: برای اصلاح مصرف انرژی در موتورخانه ها باید ۳ کار شاخص انجام دهیم تا میزان مصرف ۱۰ درصد کاهش یابد. عایق سازی، تنظیم مشعل و نصب دستگاه رسوب گیر در این خصوص باید انجام شود که شرکت ملی گاز با هزینه خود این اقدامات را انجام خواهد داد.

منتظر تربتی ادامه داد: سامانه ای در این خصوص در شرکت ملی گاز راه اندازی شده است. مشترکین شرکت ملی گاز و مالکین
 و همچنین تعمیرکاران که  صلاحیت دارند می توانند در این سامانه ثبت نام انجام دهند.

این مقام مسئول بیان کرد: برای اجرای این طرح ۶ هزار میلیارد تومان تامین منابع شده است که از محل صرفه جویی مصرف گاز جبران خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز گفت: ۳۰۰ هزار واحد در مجموع  مشمول این طرح هستند که ۵۰ هزار واحد تا پایان امسال قابل تعمیر خواهند بود. در این خصوص اطلاع رسانی شده است امیدواریم که استقبال خوبی از این طرح شود.

منتظر تربتی در خصوص برنامه ریزی در حوزه گازرسانی گفت: شبکه گاز ایران گسترده ترین شبکه از نظر تعداد مشترک در دنیا است. طی چند سال اخیر افزایش تولید در پارس جنوبی همچنین توسعه گازرسانی به شهرها و روستاها را داشته ایم.

او ادامه داد: میزان جمعیت تحت پوشش شبکه گاز در کشور به حدود ۹۵ درصد رسیده و از نظر آماری خدمات رسانی کامل شده است  تا پایان امسال جشن گازرسانی به ۹۵ درصد از جمعیت کل کشور گرفته می شود. 

معاون وزیر نفت تاکید کرد: موضوع مهم در این میان پایداری شبکه است که در این راستا شبکه گاز کل کشور گسترش یافته تا با افت فشار مواجه نشود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران افزود: با وجود اینکه ما ذخائر غنی گاز در کشور داریم اما در مصرف خانگی و تجاری باید مصرف خود را متعادل کنیم.
تربتی گفت: مصارف گاز در تابستان افزایشی نیست، اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و مصرف زیاد آب، روند مصرف گاز هم افزایشی شد.

او ادامه داد: ۳۰۰ میلیون متر مکعب مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری کشور است که این میزان باید متعادل شود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران افزود: ما در بخش مصرف انرژی کل کشور ۴ برابر و در بخش مصرف خانگی ۳ برابر میانگین و عرف جهانی  مصرف می‌کنیم.

منتظر تربتی گفت: بهینه سازی یک ضرورت است و ما وظیفه فروش گاز داریم، اما وظیفه اجتماعی ما ایجاب می‌کند که در باب مصرف چاره اندیشی کنیم.

او افزود: از طریق اطلاع رسانی های مختلف باید درباره مصرف متعادل، فرهنگ سازی شود اما تجهیزات در این زمینه مهم است و باید کارهای زیرساختی انجام شود و این بخش زیاد رها نباشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: گازرسانی ، موتورخانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار