مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین گفت: طرح ویژه نظارت بر تاکسیرانان فاقد ماسک توسط نیرو‌های گشت و بازرسی این سازمان در قزوین آغاز شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین،  اسماعیل عرشیان مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین افزود: با توجه به شیوع موج سوم کرونا و قرار گرفتن قزوین در وضعیت قرمز، نظارت بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در ناوگان تاکسیرانی افزایش یافته است و با تاکسیرانانی که این دستورالعمل‌ها را رعایت نکنند برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

عرشیان با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد تاکسیرانان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند تصریح کرد: پنج تیم گشت و بازرسی سازمان تاکسیرانی معدود تاکسیرانانی را که از ماسک استفاده نمی‌کنند و یا درباره ضدعفونی و میکروب زدایی درون تاکسی بی اعتنا هستند به منظور برخورد قانونی به هیئت انضباطی سازمان تاکسیرانی معرفی می‌کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه تا کنون هشت تاکسیران در قزوین بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند یادآور شد: متخلفان پس از احراز موارد تخلف به هیئت انضباطی سازمان تاکسیرانی معرفی می‌شوند و با آنان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

عرشیان یادآور شد: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در هیئت دولت، رانندگان تاکسی اگر دستورالعمل‌های بهداشتی را مراعات نکند ۱۰۰ هزار تومان و بابت مسافرانی که مراعات نمی‌کنند، به ازای هر مسافر ۲۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.

هم‌اکنون سه هزار و ۶۵۰ دستگاه تاکسی در قزوین با پنج هزار راننده و کمک راننده مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار