حجت‌الاسلام والمسلمین واعظ موسوی، درباره پیامبر اسلام (ص)، ویژگی‌های اسلام و دلایل اسلام هراسی دشمنان سخن گفت.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نه تنها امروز بلکه پیش تر دولت فرانسه، پس از انتشار کاریکاتور موهن پیامبر در نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» به بهانه حمایت از آزادی بیان، به شان گرانقدر پیامبر اسلام(ص) توهین کرده بود که مقامات فرانسوی از این اقدام جسارت آمیز حمایت کردند.

در چند روز گذشته هم پس از نمایش دادن تصاویر موهن پیامبر اکرم(ص) توسط فردی در کلاس درس که بعداً کشته شد، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه از اقدام جسورانه فرد خاطی حمایت  و اعلام کرد که به پشتیبانی از انتشار چنین تصاویری ادامه خواهد داد. مکرون در صورتی توهین به پیامبر اکرم(ص) را آزادی بیان می‌داند که وقتی ژایر بولسونارو رئیس‌جمهور راستگرای برزیل عکس همسر او را در کنار میمون فیلم مشهور «آی بیس» قرارداد، او عصبانی شد و این عمل را قباحت آمیز خواند.

در پی این اقدام فرانسه، موجی از  نارضایتی‌ها در بین مسلمانان جهان راه افتاد و در این رابطه با حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد واعظ موسوی صحبت کردیم.

اسلام هراسی؛ مکر مکرون

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد واعظ موسوی درباره  سکوت مقامات سران اسلامی نسبت به توهین مقام‌های فرانسوی به اسلام و پیامبر(ص) بیان کرد: سران کشور‌های اسلامی و در راس آنان عربستان سعودی و سایر کشور‌های حاشیه خلیج فارس، انسان‌های سست عنصر و جاه طلبی هستند که حتی با رژیم صهیونیستی هم صلح می‌کنند. پس دیگر از آنان توقع موضع گیری نسبت به توهین در برابر پیامبر اسلام(ص) را نخواهید داشت.

وی افزود: آنان فقط به حفظ قدرت خودشان می‌اندیشند و لقب «خادم الحرمین»، پوششی برای مشروعیت بخشیدن به نظام قدرتی آنان است. به نام اسلام و مسلمانان حکومت می‌کنند، ولی از قِبَل اسلام پایه قدرتشان را بدون باور به پیامبر اکرم(ص) محکم کرده و در سازمان‌های بین المللی مانند سازمان ملل و کنفرانس اسلامی نسبت به توهین به پیامبر دینشان واکنشی نشان نمی‌دهند.

بیانیه، تحریم کالا‌های فرانسوی، اقدام فعال مسلمانان در فضای مجازی؛ راهکار مقابله با هتاکی‌ها

این کارشناس دینی راهکار مقابله با این هتاکی‌ها را بیان و اظهار کرد: افزایش هوشیاری و آگاهی مسلمانان واجب است و از این طریق می‌توانند پایه‌های اصول دین را  محکم کنند و تحت تاثیر دشمن قرار نگیرند. مسلمانان باید در مقابل توهین به مقدسات اسلام واکنش نشان دهند. واکنش آنان می تواند به صورت راهپیمایی، ملاقات، صدور بیانیه در فضای مجازی و ترویج نام پیامبر(ص) در شبکه‌های اجتماعی در قالب سرود، نشر کلیپ‌های استدلالی و منطقی اهمیت اسلام را به دیگران یادآور شود.

وی ادامه داد: بی تفاوتی و بدون عکس العمل بودن مسلمانان و مقام‌های کشور‌های اسلامی در برابر توهین‌ها زشت است و باید اقدام توهین آمیز آنان در سازمان‌های بین المللی محکوم گردد. باید در این زمینه رایزنی کرد، مسلمانان از خریدن اجناس فرانسوی خودداری  و با این اقدام فرانسه را تحریم کنند.

حجت الاسلام موسوی در خصوص نقش فرهنگ و هنر در معرفی پیامبر خوبی‌ها به جهانیان افزود: رهبر معظم انقلاب در اینباره گفتند که «هر اندیشه‌ای در قالب هنر ماندگارتر است.» لذا بهتر است از فیلم‌های سینمایی استفاده شود. قبلا دیدیم که فیلم‌هایی مانند یوسف پیامبر چه موجی در میان مردم ایجاد کرد، فیلم نسبت به کتاب فراگیری بیشتری دارد. موسیقی، انیمیشن، نقاشی و سایر هنر‌های تجسمی می‌توانند مرکبی برای ترویج دین سلام باشند. کلیپ‌های یک دقیقه‌ای و حتی سی ثانیه‌ای موثر می‌تواند احساسات میلیون‌ها نفر را برانگیخته کند و آنان را به تفکر وا دارد.

وی تفاوت مسلمانان با سایر ادیان را تشریح کرد و گفت: مسلمانان روی مقدساتشان مانند قرآن، اهل بیت (ع) و پیامبر (ص) تعصب آگاهانه دارند و اجازه نمی‌دهند کسی به مقدسات آنان توهین کند.

اسلام هراسی؛ مکر مکرون

حجت‌الاسلام والمسلمین واعظ موسوی ابزار‌های اسلام هراسی را داعش، القاعده، طالبان و ... معرفی کرد که کفار از طریق خشن نشان دادن اسلام به وسیله گروه‌های تکفیری، قصد بد بین کردن اذهان عمومی نسبت به اسلام را دارند.

این روحانی گفت: ابزار دیگر اسلام هراسی، توهین و تفرقه بین مذاهب اسلامی با استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای و امپریالیسم خبری و رسانه‌ای است. شکل دیگر مبارزه، جسارت و توهین است، آنان مقدسات را توسط مسلمانان ناآگاه که باعث کجروی در اسلام شده اند مسخره می‌کنند و مسخره کردن مسلمانان از صدر اسلام هم رسم بوده است. در صدر اسلام به پیامبراکرم(ص) لقب ساحر، شاعر، کاهن و مجنون داده بودند که این توهین‌ها در آیه‌های قرآن هم آمده است. آنان در قالب منافقان شایعه درست می‌کردند و به همسر و اطرافیان پیامبر تهمت می‌زند و توهین می‌کردند.

وی در خصوص نقش رسانه‌های غربی برای نشان دادن جنگ طلبی مسلمانان اظهار کرد: رسانه‌های غربی ساخته و پرداخته قدرت هستند و نظام سرمایه داری پشت آنهاست. مثلث هوا و هوس، قدرت و ثروت با تمام توان برای حذف اسلام و مسلمانان آمده و در پی آن است تا افرادی را که نسبت به اسلام اگاهی ندارند  تحت تاثیر خود قرار دهد.

اسلام هراسی؛ مکر مکرون
ترس از فراگیری اسلام و مقاومت اسلامی، دلیل اسلام هراسی قدرتمندان است

آیت الله واعظ موسوی در خصوص آغاز موج اسلام گرایی گفت: موج اسلام گرایی در دنیا بعد از یازده سپتامبر آغاز شد و آنان به گونه‌ای دنبال خاموش کردن نور اسلام بودند. ولی ریشه اسلام در توحید و غیب است، اسلام به زمین نمی‌خورد. امروزه هم آنان توهین می‌کنند، ولی همین توهین‌ها باعث توجه برخی نسبت به اسلام و پیامبر اکرم(ص) می‌شود تا بدانند اسلام چیست و چه بسا باعث رویش‌های متعددی خواهد شد. توهین کنندگان مانند کف روی آب هستند، کف از بین می‌رود  ولی آب زلال که همان اسلام ناب محمدی است باقی می‌ماند.

وی ادامه داد: دشمن مسلمانان منزوی را می‌خواهد که کارشان فقط عبادت کردن است، نمی‌خواهد آیات جهاد، مقاومت و عزت نفس خوانده شود. ویل دورانت گفته بود«تنها دینی که از پیروانش قدرت می‌خواهد اسلام است». اسلام با حقانیت خود در شبه جزیره عربستان ظهور کرد و در مدت کمتر از صد سال مردمان زیادی از سیاه و سفید و در طبقات مختلف را تحت پوشش گرفت.  دشمنان از فراگیری و توسعه هر چه بیشتر اسلام می‌ترسند، زیرا اسلام میدان را برای ابر قدرت‌ها تنگ می‌کند.

این کارشناس دینی تاکید کرد: اسلام مانند بودیسم تنها عبادت فردی را شامل نمی‌شود؛ یهود تبلیغی از بیرون برای درون ندارد و نسل خود را با زاد و ولد زیاد می‌کند. برای همین تعالیم کلیسا را گسترش می‌دهد و برای پیشگیری از گسترش فرهنگ اسلامی، باید مسیحیت، بودیسم و سایر فرقه‌های انحرافی اسلام را توسعه  و آن را در مقابل اسلام قرار دهد. آنان اسلام شناس دارند، همه مقوله دین را خوانده اند و نقاط ضعف و قوت اسلام را به خوبی می‌شناسند. با این حال خداوند در آیه ۸ سوره مبارکه صف می فرماید «اراده کرده اند با دهان خود نور خدا را خاموش کنند و حال آنکه خدا گر چه کافران را ناخوش افتد نور خود را کامل خواهد گردانید.»

گفت وگو از فاطمه شریفی

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۰۴ فروردين ۱۴۰۳
هیچ تعصبی در شعور و اگاهی شکل نمیگیرد. تعصبات مبنای جهل و شر و خشونت دارند.