رئیس کانون هماهنگی شورا‌های اسلامی کار کشور مطرح کرد؛

آخرین اخبار از اجرای ۳ جانبه گرایی در تأمین اجتماعی

علی بیگی گفت: تشکل‌های کارگری به دنبال احیای شورای عالی تأمین اجتماعی هستند و پیشنهادات اصلاح این قانون به مجلس ارسال شده است.

اولیا علی بیگی رئیس کانون هماهنگی شورا‌های اسلامی کار کشور در گفت‎وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت از اجرای سه جانبه گرایی در سازمان تأمین اجتماعی، اظهار کرد: در سازمان تامین اجتماعی بحث سه جانبه گرایی مطرح است و بر اساس قانون جامع رفاه که مصوبه مجلس شورای اسلامی است شورای عالی تأمین اجتماعی حذف شود و هیات امنا جایگزین باشد.

رئیس کانون هماهنگی شورا‌های اسلامی کار کشور تصریح کرد: هیات امنا شامل ۹ نماینده دولت، کارگری و کارفرمایی است که از این ۹ نفر ۶ نفر نماینده دولت، ۲ نفر نماینده کارگری و یک نفر نماینده کارفرما‌یی است و طبق قانون جامع، ترکیب به این صورت شد.

وی با بیان اینکه تشکل‌های کارگری به دنبال احیای شورای عالی تأمین اجتماعی هستند، افزود: این شورا شامل؛ ۱۵ نماینده بود که ۷ نماینده کارگری و کارفرمایی و ۸ نماینده دولت در این شورا گنجانده شده بود.

علی بیگی با اشاره به اینکه در حال حاضر پیشنهادات اصلاح این قانون به مجلس ارسال شده تا اصلاحات لازم صورت گیرد و روند قانونی آن طی شود، ادامه داد: البته با تغییر عناوین توفیقی برای کارگران حاصل نمی‌شود و  تفکر تمامی دولت‌ها و مجلس‌ها باید بر سازمان تامین اجتماعی تغییر کند و این سازمان را به عنوان یک سازمان عمومی غیردولتی ببیند.

رئیس کانون هماهنگی شورا‌های اسلامی کار کشور با بیان اینکه اکثر منابع این سازمان حاصل دسترنج کارگران و بازنشستگان است، افزود: در واقع منابع تامین اجتماعی از طریق حق بیمه‌ها تأمین می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تمامی دولت‌ها و مجلس‌ها باید به سازمان تامین اجتماعی به عنوان یک سازمان بیمه‌گر اجتماعی نگاه کنند و نه یک سازمان حمایتگر اجتماعی، اگر نگاه تغییر نکند فقط این عناوین جابه‌جا شود اتفاق خاصی صورت نمی‌گیرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار