حوزه علوم کشاورزی دانشگاه شهرکرد در میان دانشگاه های برتر جهان قرار گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سعید کریمی رئیس دانشگاه شهرکرد گفت: نتایج رتبه‌بندی موضوعی دانشگاه‌های جهان 2019_ISC منتشر شد و بر این اساس دانشگاه شهرکرد در حوزه علوم کشاورزی (کشاورزی، جنگلداری و شیلات، علوم دام و لبنیات، علوم دامپزشکی و سایر علوم کشاورزی) در بازه رتبه 600-501 دانشگاه های برتر جهان قرار گرفت.

او افزود: در رتبه بندی جهانی ISC بر اساس موضوع کلیه حوزه‌های موضوعی در شش رده اصلی و ۴۲ زیر رده قرار می‌گیرند که شش رده اصلی در این طرح شامل: علوم طبیعی، مهندسی و فناوری، علوم پزشکی_بهداشت، علوم کشاورزی، علوم اجتماعی و علوم انسانی است.


بیشتر بخوانید


کریمی اضافه کرد: در رتبه بندی موضوعی ISC، دانشگاه‌های هدف به منظور رتبه بندی در هر حوزه دانشگاه‌هایی است که به لحاظ تعداد انتشارات در آن حوزه جزو ۷۰۰ دانشگاه اول جهان باشند و در بازه زمانی سه ساله، حداقل یکصد و 50 مدرک در آن حوزه موضوعی منتشر کرده و در پایگاه incite ثبت شده باشند.

او اظهار داشت: رتبه بندی موضوعی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، بر اساس چهار معیار کلی آموزش، پژوهش، فعالیت بین المللی و نوآوری انجام می‌گیرد که معیار پژوهش به دلیل اهمیتی که دارد بیشترین وزن را به خود اختصاص داده است.

کریمی تصریح کرد: در رتبه بندی موضوعی2019-ISC از ایران ۳۵ دانشگاه حضور دارند که در حوزه‌های مختلف موضوعی حائز رتبه شده‌اند.

او ادامه داد: اولین نسخه این رتبه‌بندی، با نام ISC World University Rankings by Subject برای بیش از دو هزار دانشگاه جهان در سال ۲۰۱۹ منتشر و در وبگاه این پایگاه به آدرس https://wur.isc.gov.ir موجود است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار