فرمانده انتظامی استان اردبیل گفت: امسال وقوع جرایم سایبری در استان ۲۷ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سردار هوشنگ حسینی، فرمانده انتظامی استان اردبیل در تشریح  اقدامات و فعالیت‌های نیروی انتظامی استان اردبیل گفت: فضای عمومی جامعه و نیز اقدامات ماموران انتظامی در این استان موجب کاهش انواع جرایم شده و بر اساس ارزیابی‌های انجام شده شهروندان از عملکرد پلیس رضایت دارند.

او با بیان اینکه وقوع جرایم سایبری در استان ۲۷ درصد کاهش داشته است، افزود: این موارد شامل برداشت اینترنتی غیرمجاز،هتک حیثیت و کلاهبرداری اینترنتی بوده و کشف جرایم سایبری نیز بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

سردار حسینی به جدیت پلیس در راستای شناسایی و دستگیری ارذل و  اوباش در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: امسال شناسایی و دستگیری ارازل و اوباش فعال در فضای مجازی نسبت به سال قبل ۹۲ درصد افزایش داشته و در این خصوص تعداد ۲۳۴ نفر شناسایی و دستگیر شدند. 

او همچنین با اشاره  به کاهش جرایم در استان بیان کرد: در خصوص جرایم اقتصادی در استان با کاهش پنج درصدی مواجه بودیم و در مبارزه با  جرایم مالی و سودجویی اقتصادی که از اولویت‌های ناجاست ۳۷ فقره لوازم و کالاهای اساسی احتکار شده به ارزش بیش از ۹۵میلیارد ریال کشف شده است.

سردار حسینی افزود: همچنین امسال در خصوص قاچاق کالا و ارز  ۵۶ درصد افزایش کشفیات داشته‌ایم.

او گفت: امسال سرقت منزل در استان ۲۱ درصد و سرقت مغازه ۹ درصد کاهش و  ۸۴ درصد سرقت‌ها نیز کشف شده  که این میزان رشد ۱۱ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال داشته است.

فرمانده انتظامی استان افزود: با نظرسنجی‌های عمومی در بین آحاد مردم ، نیروی انتظامی استان در مولفه‌های میزان اعتماد، وجدان کاری، وظیفه‌شناسی، حسن عملکرد و پاسخگویی به نیازهای مردم، کیفیت خدمات‌رسانی و دگرخواهی  رتبه نخست در کسب رضایت‌مندی مردم را  کسب کرده و این نشان می‌دهد که نیروی انتظامی از طریق رویکرد توسعه اجتماعی به پلیس جامعه محور تبدیل شده است.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.