وزیر خارجه سوریه در دیدار با هیئتی روسی، در خصوص قدرت گیری مجدد گروهک‌های تروریستی در جنوب سوریه هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اردن، ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن امروز سه‌شنبه در دیدار با یک هیئتی بلندپایه از روسیه خواستار افزایش تلاش‌های بین‌المللی برای دست‌یابی به راهکاری سیاسی مورد قبول سوری‌ها برای بحران این کشور شد و درباره قدرت‌گیری مجدد برخی گروهک‌های تروریستی در جنوب سوریه هشدار داد.

ایمن الصفدی امروز با هیئتی از روسیه شامل مقامات عالی رتبه از وزارتخانه‌های خارجه و دفاع این کشور از جمله «الکساندر لاورنتیف» فرستاده ویژه رئیس جمهور آن دیدار کرد.

الصفدی در این دیدار بر اهمیت دست یابی به راه حلی برای سوریه که یکپارچگی و تمامیت ارضی این کشور را تضمین کند و ثبات و امنیت را دوباره به آن بازگرداند، تاکید کرد.

او همچنین گفت: این راه حل باید منجر به خروج همه نیرو‌های بیگانه از سوریه، نابودی تروریسم و فراهم شدن شرایط برای بازگشت آوارگان به کشورشان باشد.

وزیر خارجه اردن همچنین بر اهمیت همکاری و هماهنگی با روسیه به منظور افزایش تلاش‌ها جهت پایان دادن به بحران سوریه، ضرورت تثبیت ثبات در این کشور و ارائه کمک‌های انسانی لازم برای کاهش درد و رنج سوری‌ها در مناطق محتاج کمک، مخصوصا در جنوب سوریه تأکید کرد.

این مقام اردنی در ادامه درباره تلاش برخی از گروهک‌های تروریستی برای بازسازی قدرت و نفوذ دوباره خود در جنوب سوریه هشدار داد و تاکید کرد که اردن همه اقدامات لازم را برای حفظ امنیت و منافع خود به کار خواهد گرفت.

این مقام اردنی در ادامه به اهمیت ادامه همکاری و ارتباط میان اردن و روسیه اشاره کرد.

دو طرف اردنی و روسی همچنین بر تحکیم روابط دو جانبه بر اساس اعتماد و شفافیت تاکید کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار