مدیر کانون ناشنوایان اصفهان گفت:سال پیش ۶۵۰ متر زمین برای افتتاح ساختمان کانون خریداری شد و در طول این ۱۰ سال هیچ حامی مالی برای ساخت این مکان پیدا نشده است.

حسین روستا مدیر کانون ناشنوایان اصفهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، با اشاره به قدمت شصت ساله کانون ناشنوایان گفت: کانون ناشنوایان در ایران در سال ۱۳۳۹ در تهران با هدف ارتقاء سطح علمی، اجتماعی و رفاهی ناشنوایان بصورت منسجم کار خود را آغاز کرد و در پی آن در سال ۱۳۷۲ کانون ناشنوایان استان اصفهان نیز فعالیت خود را شروع کرد.


اواظهار داشت: حدود ۱۴ هزار ناشنوا در اصفهان وجود دارد که از این تعداد سه هزار نفر آنان عضو کانون ناشنوایان اند.


روستا ادامه داد: کانون ناشنوایان برای رفاه حال ناشنوایان در شهر‌های شاهین شهر، زرین شهر، نجف آباد، خمینی شهر و نطنز مراکزی را دایر کرده و به ناشنوایان ارائه خدمات می‌کنند.

او افزود: افراد ناشنوا اگر در منزل بمانند از نظر روحی و روانی تحت فشار هستند و به همین خاطر مکانی را برای پر کردن اوقات فراغت ناشنوایان درنظر گرفتیم.

مدیر کانون ناشنوایان اصفهان ادامه داد: مشکل عمده ناشنوایان استان اصفهان، نداشتن مکان ثابت برای این کانون است تا ناشنوایان بتوانند در آن فعالیت کنند.

روستا افزود: با پیگیری‌های انجام شده۱۰سال پیش  ۶۵۰ متر زمین برای افتتاح ساختمان کانون خریداری شد و در طول این ۱۰ سال هیچ حامی مالی برای ساخت این مکان پیدا نشده است  و کانون ناشنوایان در ساختمان‌های استیجاری با اجاره بالا فعالیت خود را ادامه داد.

او افزود:سال گذشته با حضور مقامات استانی و شهری کلنگ ساخت این مجموعه به زمین زده شد، ولی هیچ کمکی برای ساخت مجموعه به ما نشد، تیر ماه امسال خاک برداری ساختمان انجام شد، ولی هنوز هیچ کمکی برای ساخت مجموعه به ما نشده است.

مدیر کانون ناشنوایان اصفهان گفت: از خیرین درخواست داریم که برای ساخت این مجموعه ما را یاری کنند، ما ۱۴ هزار ناشنورا در اصفهان هستیم، جوانان ناشنورا هیچ مکانی را ندارند و در پارک‌ها و کوچه و خیابان جمع می‌شوند که این موضوع خطرات زیادی برای ناشنوایان دارد.
 
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.