سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: یک میلیون و ۱۰۶ هزار تن دانه‌های روغنی به ارزش ۵۶۲ میلیون دلار از گمرکات کشور ترخیص شدند.

سید روح اله لطیفی، سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با  خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به  گزارش "چرا روغن کم و گران شد؟" بیان کرد: از ابتدای سال تا پنجم آبان ماه ۹۹، یک میلیون و ۱۰۶ هزار تن دانه‌های روغنی به ارزش ۵۶۲ میلیون دلار از گمرکات کشور ترخیص شدند. ۳۲۰ هزار تن از این کالا‌ها هم در اماکن بندری و گمرکی منتظر اخذ مجوز‌های لازم برای انجام تشریفات گمرکی هستند که بعد از اظهار آن‌ها در اسرع وقت از گمرکات کشور ترخیص خواهند شد.

وی بیان کرد: جمع کل دانه‌های روغنی که از ابتدای سال ترخیص شدند یا اکنون در اماکن گمرکی وجود دارند، یک میلیون و ۴۲۶ هزار تن است که نسبت به سال گذشته شاهد کاهش ۵/۲۱ درصدی این کالا‌ها بوده ایم.

سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد:  ۵۲۳ هزار تن روغن خام، مایع و خوراکی از ابتدای سال تا پنجم آبان به ارزش بیش از ۴۳۰ میلیون دلار ترخیص شده و حدود ۲ هزار و ۳۳۳ تن هم درحال ترخیص است.۲۶۴ هزار تن روغن در بندر امام خمینی (ره) و ۵۴ هزار تن هم در بندر امیرآباد در شمال کشور، در انتظار انجام تشریفات و اخذ مجوزات لازم برای اظهار کالا هستند.


بیشتر بخوانید


این مقام مسئول تاکید کرد: در مجموع حدود ۸۴۴ هزار تن واردات روغن در امسال انجام شده که نسبت به سال گذشته ۵/۱۳ درصد کاهش داشته است؛ این رقم در سال گذشته ۹۷۲ هزارتن بود.

گفتنی است؛ به شرط انجام مراحل قانونی از طرف صاحبان کالا، گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام آمادگی کرده است که به صورت ۲۴ ساعته خدمات لازم را ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۷:۰۰ ۰۸ آبان ۱۳۹۹
دستتان درد نکنه که ترخیص کردید // اگه زوتر میکردید بهتر بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۰۷ آبان ۱۳۹۹
چرا تو گمرک میمونن آخه ک ایقد چن برابر گرون کنن?? واقعا کنترل همه چی از دس دولت ومسوولین خارج شده?? یا عمدا نظارت نمیکنن گناه مردم چیه کرونا از یطرف گرونی روزانه از یطرف
آخرین اخبار