کشاورزان یک روستا قصد دارند با کاشت درختان مثمر، زمین‌های ملی را احیا کنند، اما با آن‌ها موافقت نمی‌شود.

کشاورزیبه گزارش خبرنگار تولیدبان گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در پی درخواست کشاورزان روستای ورآباد ملارد مبنی بر از رونق افتادن کشاورزی در این روستا گزارشی را تهیه کرده ایم.

روستای ورآباد از توابع شهرستان ملارد در استان تهران واقع است که مدت هاست کشاورزی آن به دلایل مختلفی از رونق افتاده است.

یکی از کشاورزان این روستا در گفت‌وگو با خبرنگار تولیدبان گفت: از سال ۹۳ طرح توجیهی کاشت درخت پسته و علوفه را به سازمان‌های ذیربط ارائه کردیم و درخواست دادیم که ۲۰۰ هکتار از اراضی ملی این محدوده به کشاورزان روستا واگذار شود تا بتوانیم کشاورزی روستا را احیا کنیم.

وی ادامه داد: از سال ۱۳۷۲، چاه آبی در این روستا حفر شده است که آبدهی آن با ۳۵ لیتر بر ثانیه بسیار مناسب کشاورزی است، اما متأسفانه امور اراضی و منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران بعد از تهیه‌ نقشه UTM به بهانه‌ی این که این اراضی ملی در سال ۱۳۷۲ مرتع بوده اند، از واگذاری زمین خودداری می‌کنند.

قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع در تعریف مرتع می‌گوید مراتع یا دارای درخت هستند و یا فاقد درخت. مرتع فاقد درخت، زمینی است اعم از کوه و دامنه یا زمین مسطح که در فصل چرا دارای پوششی از نباتات علوفه‌ای خودرو بوده و با توجه به سابقه چرا عرفاً مرتع شناخته شود. اراضی که آیش زراعتند (یعنی مدت معینی است کشتی در آن صورت نگرفته است) حتی اگر دارای پوشش نباتات علوفه‌ای خودرو باشند مشمول تعریف مرتع نیستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۷ ۰۷ آبان ۱۳۹۹
با حفر چاه تا سفره های زیر زمینی رو بیشتر از این خشک کنند؟ بعد هم درختانشون رو چون محصولشون فروش نمیره قطع کنند؟
آخرین اخبار